آفتاب
ظریف در دیدار رمضان عبدالله:

مقاومت اسلامی در منطقه و فلسطین با صلابت از حقوق مسلم مردم فلسطین دفاع خواهد کرد

مقاومت اسلامی در منطقه و فلسطین با صلابت از حقوق مسلم مردم فلسطین دفاع خواهد کرد

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ابراز اطمینان کرد مقاومت اسلامی در منطقه و فلسطین در سایه تقویت انسجام، همبستگی و وحدت گروههای مختلف فلسطینی با استحکام و صلابت از حقوق مسلم مردم فلسطین دفاع خواهد کرد و پایدار خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز چهارشنبه با رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

ظریف با ابراز خرسندی از همزمانی این سفر با ایام فرخنده فجر انقلاب اسلامی، بر سیاست و موضع اصولی و ثابت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و آرمان فلسطین و قدس شریف و حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوزات و توسعه طلبیهای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با حساس و مهم خواندن روند تحولات در منطقه ابراز امیدواری کرد با تقویت همگرایی بین کشورهای مهم اسلامی در منطقه شاهد ناکامی دشمنان در کمرنگ کردن آرمان مقدس فلسطین عزیز  باشیم.

وی ابراز اطمینان کرد مقاومت اسلامی در منطقه و فلسطین در سایه تقویت انسجام، همبستگی و وحدت گروههای مختلف فلسطینی با استحکام و صلابت از حقوق مسلم مردم فلسطین دفاع خواهد کرد و پایدار خواهد ماند.

دکتر رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و دیدارش با دکتر ظریف ، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبری ، دولت و مردم ایران تبریک و تهنیت گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) از حمایتها و پیشتیبانی های مستمر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

رمضان عبدالله با تمجید از رویکرد فعال دیپلماسی جمهوری اسلامی  ایران در تعامل با کشورهای مختلف به خصوص در منطقه و جهان اسلام ، دستاوردها و موفقیتهای جمهوری اسلامی ایران را متعلق به همه امت اسلامی دانست.

وی با ابراز تاسف از برخی تلاشها برای ایران هراسی در منطقه و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران و کمرنگ کردن تهدید واقعی رژیم صهیونیستی برای منافع و مصالح امت اسلامی و قضیه فلسطین ، به موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی اشاره کرد و آن را نوید دهنده خیر و برکت و قوت برای ملت مقاوم فلسطین  و تضعیف جبهه دشمنان جهان اسلام دانست و بر ضرورت حفظ و تقویت همبستگی و انسجام کشورهای اسلامی در این شرایط حساس تاکید کرد.

رمضان عبدالله همچنین با اشاره به سابقه رژیم صهیونیستی در عهد شکنی و زیر پا گذاشتن تمامی تعهدات خود در روند سازش ، تنها راه پیش روی ملت فلسطین را گزینه مقاومت دانست.

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین همچنین با ارائه گزارشی از اوضاع فلسطین ، وحدت  ،انسجام و مصالحه بین گروههای فلسطینی را در راستای تقویت و اقتدار مقاومت اسلامی مردم فلسطین ضروری دانست و بر نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران و سوریه در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و فلسطین تاکید کرد.
 

کد N106493

وبگردی