آفتاب
استاد دانشگاه صربستان:

ایران در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی حقانیت خود را به جهان اثبات کرد

ایران در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی حقانیت خود را به جهان اثبات کرد

بلگراد-ایرنا-استاد دانشگاه صربستان گفت:جمهوری اسلامی ایران در آستانه سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی حقانیت خود در استفاده از برنامه صلح آمیز هسته ای را در مذاکرات ژنو به اثبات رساند.

ولایکو پتکوویچ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد افزود: جمهوری اسلامی ایران در حالیکه تحت تحریم های شدید اقتصادی و تهدیدهای نظامی قرار داشت،ضمن پیشرفت در تمامی عرصه ها با آژانس بین المللی انرژی هسته ای و قدرت های بزرگ برای برطرف کردن تردید آنها در برنامه هسته ای خود تلاش مبذول دارد.

استاد برجسته دانشگاه صربستان به همکاری های ایران با آژانس بین المللی هسته ای اشاره کرد و گفت: براساس اسناد و مدارک موجود، هیچ کشوری در جهان در زمینه شفاف سازی برنامه هسته ای مانند ایران با کارشناسان و بازرسان آژانس همکاری نداشته و این امر نشانگر صداقت و احترام به قوانین بین المللی از سوی تهران است.

وی دولت تدبیر و امید آقای حسن روحانی را نقطه عطفی در ادامه پیشرفت های کشورمان در تمامی عرصه های سیاسی، علمی، اقتصادی و صنعتی دانست و گفت: هر چند که تحریم های یک جانبه از سوی برخی از کشورهای غربی مانعی بر سر پیشرفت های ایران نبود، ولی اکنون با کاهش تحریم ها، ایران با سرعت بیشتری به فعالیت های توسعه ای خود ادامه می دهد.

استاد جامعه شناس دانشگاه صربستان ادامه داد: ایرانی ها تمامی مشکلات و معضلات ناشی از تحریم های اقتصادی سال های گذشته را به فرصت های بزرگی برای پیشرفت کشور تبدیل کرده و به خودکفایی در عرصه های مختلف دست یافته اند.

وی توانایی های ایران در صنایع مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، دامپروری، معدن، راه و ساختمان و راه سازی، حمل و نقل، مخابرات، پزشکی و جهانگردی را بسیار گسترده دانست و اشاره کرد: کاهش تحریم ها مطمئنأ در وهله اول در جهت منافع کشورهای غربی است.

وی در این رابطه توضیح داد:علاقمندی شرکت های زیادی از اروپا از جمله از کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا برای همکاری های اقتصادی با ایران تاییدی بر علاقمندی شرکت های اروپایی برای همکاری با شرکت های ایرانی است.

استاد دانشگاه صربستان در بخشی دیگر از سخنان خود به تاثیرات شگرف پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت:این انقلاب به رهبری و رهنمودهای امام خمینی (ره) نقطه عطفی در منطقه و جهان محسوب می شود که راه را برای گسترش و توسعه ایران و قرار گرفتن این کشور در زمره کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان فراهم کرد.

اروپام**2061**1856
کد N103143

وبگردی