آفتاب

کلید زدن استیضاح نعمت زاده به دلیل نبودن برنج ایرانی در سبد کالا

کلید زدن استیضاح نعمت زاده به دلیل نبودن برنج ایرانی در سبد کالا

تهران - ایرنا - نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: نمایندگان استان های شمالی به دلیل نبودن برنج ایرانی در سبد کالای دولت و خریداری نشدن این محصول از کشاورزان طرح استیضاح محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را تهیه کردند.

«سیدهادی حسینی» که از امضا کنندگان طرح استیضاح است، شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: 12 نفر از نمایندگان شمال کشور این طرح را امضا کرده اند.

وی اظهار داشت: نمایندگان استان های شمالی کشور، چندی پیش دغدغه های خود را در خصوص خرید برنج از کشاورزان این استان ها با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند و قرار است نعمت زاده فردا (سه شنبه) در این باره پاسخ دهد.

حسینی گفت: در صورتی که در مرحله دوم توزیع سبد کالا، از برنج ایرانی استفاده نشود، طرح استیضاح نعمت زاده پیگیری می شود.

این نماینده استان مازندران در مجلس، هدف اصلی طراحان این استیضاح را الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خرید تضمینی مرکبات از باغداران و استفاه از برنج ایرانی در سبد کالا است.

عبدالوحید فیاضی نماینده نور در مجلس نیز علت طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را نبود برنج ایرانی در سبد کالا عنوان کرد و گفت: تا اصلاح نشدن سبد کالا، نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح، امضای خود را پس نمی گیرند.

فیاضی افزود: قرار است پیش از وصول طرح استیضاح نعمت زاده، جلسه ای با حضور وزیر صنعت و نمایندگان استیضاح کننده برگزار شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان از توضیحات وزیر، این درخواست استیضاح به جریان می افتد.

وی با تاکید بر این که امضا کنندگان این استیضاح به هیچ وجه امضای طرح استیضاح خود را پس نخواهند گرفت، افزود: باید سبد کالای دولت اصلاح شود.

فیاضی با اشاره به این که هیات رییسه مجلس تصمیم گرفته است پیش از مطرح شدن طرح استیضاح در صحن ، جلسه ای با حضور وزیر و نمایندگان امضا کننده طرح تشکیل دهد، گفت: کشاورزی با حرف زدن احیاء نمی شود و به احتمال زیاد وزیر نمی تواند پاسخ قانع کننده ای به نمایندگان بدهد و در نتیجه طرح استیضاح وی پس از بررسی بودجه در صحن مجلس عملیاتی خواهد شد.

پیش از این هم برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را به دلیل ناکارآمدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش قیمت کالاهای اساسی، واردات بی رویه کالاهای لوکس و خودروهای گران قیمت و نابسامانی مدیریتی و عدم استفاده از نخبگان را مطرح کرده بودند که پس از برگزاری نشست مشترک با وزیر، اجرایی نشد.

سیام**7261**2025**1449
کد N100799

وبگردی