آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

هلاکت 50 تروریست در الرمادی/همسویی داعش با اسرائیل در عراق

هلاکت 50 تروریست در الرمادی/همسویی داعش با اسرائیل در عراق

منابع امنیتی عراقی از به کارگیری سلاح اسرائیلی از سوی تروریستهای دولت اسلامی عراق و شام در این کشور، هلاکت پنجاه عضو داعش در الانبار و کشف مواد منفجره و مهمات در استان واسط خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، جمال طاهر برک رئیس پلیس استان کرکوک اعلام کرد: در اثر انفجار بمب در مسیر نیروهای امنیتی عراق در حوض حمرین در جنوب غرب کرکوک دو نظامی زخمی شدند.

وی افزود: همچنین در درگیری نیروهای امنیتی با تروریستهای داعش یک پلیس زخمی شد.

همچنین منابع امنیتی عراقی از بازداشت دو مظنون تروریستی در جنوب بغداد و کشف مقادیری مواد منفجره و بمب در داخل خودرو آنها خبر دادند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس عصر امروز به سوی خودرو یک کارمند عراقی شلیک کردند و وی را کشتند.

منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از هلاکت بیش از پنجاه عضو داعش و خنثی کردن 135 بمب در الرمادی و پاکسازی منطقه الملعب از گروههای تروریستی خبر دادند.

این منابع به انهدام  یک موتور سیکلت بمبگذاری شده و برخی دیگر از ادوات متعلق به تروریستها در این منطقه اشاره کرد.

منابع نظامی عراقی در استان واسط از کشف مقادیری بمب، گلوله  های خمپاره، گلوله های توپ، ماده نیترات منیزیم، 500 گرم باروت، 500 گرم تی ان تی و مقادیری دیگر مهمات در الصویره در شمال استان واسط خبر دادند.

این درحالی است که یک منبع نظامی عالی رتبه عراق در استان الانبار از آغاز عملیات در فلوجه در ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی خبر داد.

این مسئول محلی اعلام کرد: به اندازه کافی زمان داده شده و آخرین هشدارها نیز از سوی استاندار الانباره به تروریستها و گروههایی که در فلوجه حضور دارند داده شد.

این مسئول از فراهم بودن شرایط خروج برای کسانی که مایل به ترک فلوجه باشند خبر داد.

منابع امنیتی در بغداد اعلام کردند: نیروهای امنیتی در درگیری با گروههای مسلح در المحمودیه در جنوب بغداد تعدادی از آنها را کشتند.

از سوی دیگر فاضل برواری فرمانده نیروهای ویژه عراق اعلام کرد: مهمات و سلاحی که تروریست ها برای کشتن عراقی ها در سال 2006 به کار گرفته اند و نیز سلاح و مهماتی که هم اکنون به کار می گیرند ساخت اسرائیل است.

وی افزود: رنگ و شکل سلاح و  مهمات به کار گرفته شده یکی است و این نشانه همسویی داعش و اسرائیل است.

کد N97862

وبگردی