آفتاب

سناتور جنگ طلب آمریکایی و این بار اوکراین

سناتور جنگ طلب آمریکایی و این بار اوکراین

تهران– ایرنا– با تداوم ناآرامی ها در اوکراین و حمایت آشکار غرب از مخالفان دولت این کشور، ˈجان مک کینˈ سناتور جمهوری خواه و تندروی آمریکایی که سابقه حمایت از خشونت و ناآرامی در لیبی و سوریه را در کارنامه اش دارد، اوکراین را نیز از قلم نیانداخت.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، در پی تهدیدهای دولت آمریکا به تحریم اوکراین و به دنبال محور قرار گرفتن آینده این کشور در نشست امنیتی مونیخ، مک کین در گفت و گو با یورونیوز از اعمال تحریم علیه کی یف حمایت کرد و گفت: ˈتحریم احتمالا و دستکم موثرترین راه برای جلوگیری از برخی از خشونت ها در اوکراین استˈ.

این سناتور جمهوری خواه همچنین از آماده شدن کنگره و دولت آمریکا برای تحریم اوکراین خبر داد.

ناآرامی های اوکراین از نوامبر سال گذشته میلادی و زمانی شروع شد که دولت کی یف از امضای یک معاهده تجاری با اتحادیه اروپا امتناع کرد.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر خارجه روسیه در نشست امنیتی مونیخ که به تریبونی برای بحث و جدل شدید بین اتحادیه اروپا و آمریکا با طرف روسی بدل شد، ضمن تقبیح دخالت غرب در ناآرامی های اوکراین، این پرسش را مطرح کرد که ˈتحریک افراد به برگزاری تظاهرات خشونت بار خیابانی چه ارتباطی به ارتقای دمکراسی دارد؟ˈ

به گزارش ایرنا، نقش مک کین به عنوان یکی از جنگ طلبان کنگره امریکا در حمایت از ماجراجویی های نظامی و دامن زدن به ناآرامی در کشورهای مخالف و یا غیرهمسو با سیاست های واشنگتن، به اوکراین محدود نمی شود.

وی در قضیه لیبی و مقابله با حکومت ˈمعمر قذافیˈ نیز از حامیان استفاده از گزینه دخالت نظامی مستقیم در این کشور بود.

مک کین پس از پایان ماجراجویی نظامی در لیبی، عنوان کرد که هم اکنون نوبت سوریه است و با شدت گرفتن خشونت و ناآرامی در این کشور، خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع برفراز سوریه شد.

وی در مصاحبه های متعدد خود با رسانه های غربی، بدون اشاره به نقش غرب در گسترش فعالیت های ضدانسانی تروریست ها در سوریه، ضرورت ایجاد کانال امن برای غیرنظامیان را دستاویزی برای حمایتش از منطقه پرواز ممنوع و کوبیدن بر طبل جنگ علیه دولت این کشور قرار داد.

مک کین در رابطه با تحولات سوریه پا را فراتر گذاشت و پس از عبور از خاک ترکیه و ورود به سوریه، دیدارهایی را با رهبران تروریست های ضدسوری به عمل آورد.

مترجمام **1302**2017
کد N96253

وبگردی