آفتاب

تحلیلگر هندی: انقلاب اسلامی ایران امور سیاسی جهان را متحول کرد

تحلیلگر هندی: انقلاب اسلامی ایران امور سیاسی جهان را متحول کرد

دهلی نو - ایرنا - سردبیر میز بین الملل گروه رسانه ای ˈسهارا ˈ ،پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) را یک تحول بسیار مهم در امور سیاسی جهان توصیف کرد.

خانم ˈآرتی بالیˈ روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در دهلی نو به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تحول و دگرگونی که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری آیت ا... خمینی در سال 1979 ایجاد کرد، همچنان در جهان منعکس است و ادامه دارد.

وی انقلاب اسلامی ایران را از ابعاد مختلف بی نظیر خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران بطور همزمان ابر قدرت آمریکا را در غرب و ابر قدرت شوروی سابق را در شرق به مبارزه طلبید و عملکرد هر دوی آنها را در سرکوبی ملل ضعیف و مظلوم در سراسر جهان بطور یکسان محکوم کرد.

به گفته این کارشناس امور سیاسی بین الملل، انقلاب ایران، اسلام سیاسی را در جهان احیا و مردم همه کشورهای جهان حتی غربی را به مطالعه و درک قوانین و دیدگاه های اسلام ناب ترغیب کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در ابتدا وقوع برای مردم جهان یک پدیده غیرعادی و شگفت انگیز بود چون افکار عمومی ملت ها وقوع چنین انقلابی را تجربه نکرده بودند و به همین جهت از درک آن عاجز بودند.

خانم آرتی بالی انقلاب اسلامی ایران را به عنوان عامل اصلی در وقوع بیداری اسلامی در منطقه توصیف کرد و گفت: پیروزی انقلاب ایران و تشکیل یک نظام اسلامی تحول عمیقی را در دیدگاه مسلمانان از جمله اعراب در مورد نظام حکومتی بوجود آورده و آنان را به تشکیل یک نظام مبتنی بر عدالت و مستقل در کشورهای خود ترغیب نمود.

این تحلیگر برجسته امور بین الملل از ایران اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ در خاورمیانه یاد کرد و اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد که این کشور خود را از استیلای غرب به خصوص آمریکا رها کند و ایران اسلامی اکنون یک قدرت علمی ، دفاعی و سیاسی عمده نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان می باشد.

وی از سیاست حضرت آیت ا... خامنه ای در رهبری و تثبیت انقلاب اسلامی تمجید کرد و گفت: سیاست محکم ایشان در برابر غرب تحت رهبری آمریکا موجب شد که واشنگتن سرانجام با ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران از طریق امضای قراردادی در ژنو موافقت کند و این یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است.

آساق ** 2164 ** 275 **5981
کد N96084

وبگردی