آفتاب

جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در صربستان آغاز شد

جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در صربستان آغاز شد

بلگراد- آیین جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صربستان به مناسبت دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام امت(ره) به میهمن اسلامی و دهه مبارکه فجر آغاز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این آیین با شکوه که در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران دربلگراد و با همت سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد، کارکنان سفارت، وابسته نظامی، رایزنی فرهنگی به اتفاق خانواده های آنان، دانشجویان و جمعی از ایرانیان مقیم و نهادهای وابسته حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر و تشریح ابعاد و زوایای نهضت بزرگ امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) با روشن بینی، احساس مسئولیت دینی و تکلیف الهی و برخوداری از پشتوانه عظیم مردمی به مبارزه بر علیه حکومت ظالمانه شاهنشاهی پرداخت.

مجید فهیم پور در ادامه افزود: رهبر فقید انقلاب اسلامی با اتکا به ایمان قوی، اعتقاد عمیق و ضمن برخوداری از حمایت همه جانبه مردم توانست طومار ستمگری را برچیند و نظامی نوین و مترقی مبتنی بر آزادی، عدالت، معنویت و حضور فراگیر ملت را بنیان گذاری کند.

وی گفت: امام خمینی (ره) پدر معنوی انقلاب اسلامی ایران؛ براساس اصول واقعی اسلام نظام مردم سالاری اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را در این کشور ایجاد کرد و مردم بصورت یکپارچه لبیک گفتند.

محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت ایران در بلگراد هم در این مراسم طی بیاناتی اظهار داشت: آنچه در نهضت امام (ره) بیش از هرچیز دیگری بایستی مورد توجه قرار گیرد، همانا عبودیت الهی، خلوص رحمانی، صداقت انسانی و حمایت جانانه مردمی برای نیل به هدفی متعالی و منبعث از تعالیم وحیانی و آموزه های قرآنی بود.

وی در این رابطه افزود: انقلاب مقدسی که امام خمینی پایه گذاری کرد در مدتی کوتاه توانست در قلب ها سکنا گزیند و نتایجی بزرگ را به دست آورد و انسان های آزاده را به خود معطوف کند .

رایزن فرهنگی کشورمان یادآور شد که نقش امام در انقلاب اسلامی آنچنان برجسته است که به تعبیر مقام معظم رهبری، این انقلاب در جهان با نام امام خمینی همراه شده است و بی نام او شناخته شده نیست .

در ادامه این مراسم توسط یکی از دانش آموزان خردسال شعری در وصف امام خمینی و ایام مبارک فجر قرائت شد و سپس یکی از دانشجویان خاطره ای از مقام معظم رهبری درباره روز ورود امام خمینی به ایران اسلامی را نقل کرد.

اروپام**2061**1566
کد N94304

وبگردی