آفتاب

اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای گازرسانی به روستاها

اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای گازرسانی به روستاها

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرکت های گازرسانی اجازه دادند با تضمین وزارت نفت تا سقف 30 هزار میلیارد ریال برای اجرای خطوط گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز تسهیلات اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز شنبه مجلس و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 1393 کل کشور، یک بند الحاقی به تبصره 2 این لایحه اضافه کردند.

نمایندگان مجلس با پیشنهاد «محمدقسیم عثمانی» نماینده بوکان درباره اختصاص تسهیلات برای گازرسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز موافقت کردند.

با تصویب مجلس، به شرکت های گازرسانی اجازه داده می شود با تضمین وزارت نفت تا سقف 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت اجرای خطوط گاز رسانی به روستاها و شهرهای فاقد گاز با اولویت مناطق سردسیر و بازپرداخت پنج ساله دریافت کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز موظف شد هماهنگی لازم را برای اجرای این مصوبه از طریق بانک های عامل صورت دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از بندهای الحاقی به تبصره 2 این لایحه را که در جلسه روز پنج شنبه مجلس به تصویب رسیده بود، اصلاح عبارتی کردند.

بر این اساس، هزینه مصرف بر اساس مساحت با رعایت الگوی مصرف و حق انشعاب برق، آب و گاز برای حوزه های علمیه، مساجد، دارالقرآن ها، حسینیه ها و اماکن دینی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی در سال آینده رایگان است.

سیام**9103**2025** 1418
کد N93474

وبگردی