آفتاب
در حاشیه کنفرانس مونیخ؛

وزیران امور خارجه ایران و روسیه با یکدیگر دیدار می کنند

وزیران امور خارجه ایران و روسیه با یکدیگر دیدار می کنند

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه در گزارشی از برنامه دیدار محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران و روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: انتظار می رود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و دو طرف در باره موضوعات مورد علاقه متقابل با یکدیگر گفت وگو کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با لئونید کوژار وزیر خارجه اوکراین دیدار می کند.

علاوه بر آن، در برنامه سفر وزیر خارجه روسیه به مونیخ، دیدار سه جانبه وی با فرانک والتر اشتاین مایر و رادوسلاو سیکورسکی وزرای خارجه آلمان و لهستان هم پیش بینی شده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه، همچنین در نشست گروه چهار میانجیگران بین المللی خاورمیانه هم شرکت خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد اهداف ایجاد عرصه امنیتی یکسان در پهنه منطقه یورو آتلانتیک (منطقه اروپا از اقیانوس اطلس تا مرز مناطق اروپایی روسیه) و تقویت اعتماد بین کشورها و توجه متقابل به منافع یکدیگر در عرصه بین المللی و واکنش جمعی به چالش ها و خطرهای فرامنطقه ای سخن خواهد گفت.

در گزارش آمده است: در سخنان وزیر خارجه روسیه با توجه به تشدید بی ثباتی در برخی مناطق جهان، به اهمیت تأمین شرایط برتری قانون در مناسبات بین المللی توجه خاص خواهد شد.

اروپام/2242**518**1504
کد N93041

وبگردی