آفتاب

تردد در محورهای خراسان شمالی بدون زنجیرچرخ ممکن نیست

تردد در محورهای خراسان شمالی بدون زنجیرچرخ ممکن نیست

بجنورد - ایرنا - مرکز اطلاعات راههای خراسان شمالی اعلام کرد: به دلیل بارش شدید برف، تردد خودروها در محورهای کوهستانی این استان بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام این مرکز، بارش برف و کولاک شدید از عصر روز جمعه سراسر این استان، بخصوص مسیرهای کوهستانی غرب و جنوب این خطه را دربرگرفته و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

بنا به اعلام پلیس راه خراسان شمالی رانندگانی که قصد عبور از گردنه های برفگیر ˈاسدلی و پلمیسˈ در مسیر بجنورد - اسفراین و نیز محورهای کوهستانی ˈچمن بید و امین اللهˈ در حدفاصل بجنورد - جنگل گلستان را دارند باید خودرو خود را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی مجهز کنند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات راههای خراسان شمالی تردد خودروها در مسیرهای کوهستانی این خطه نیز براحتی امکانپذیر نیست و به شهروندان این استان توصیه شده از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و در صورت اقدام به سفر، رعایت نکات ایمنی و داشتن سرعت مطمئنه الزامی است.

با آغاز بارش برف در استان خراسان شمالی گروههای پلیس راه، راهداری، امداد و نجات و اورژانس که در قالب طرح زمستانی در گردنه های برفگیر منطقه مستقر هستند علاوه بر شن و نمک پاشی جاده ها و کمک به رانندگان، سعی در روان سازی تردد در این محورها دارند.

اداره هواشناسی خراسان شمالی وضعیت هوای این استان در 24 ساعت آینده را توام با بارش برف و وزش باد و افت دما پیش بینی کرد.

بنا به اعلام هواشناسی دمای کنونی هوای بجنورد؛ مرکز خراسان شمالی منهای 2 درجه سانتیگراد است که در 24 ساعت آینده به منهای هفت درجه سانتیگراد خواهد رسید. ک/3

626/ 1495
کد N92726

وبگردی