آفتاب

مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دوره‌های پنجم و ششم فارس برگزار شد

مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دوره‌های پنجم و ششم فارس برگزار شد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: جایگاه قضاوت، جایگاه انبیا و پیشوایان دینی است؛ لذا قضات باید مراقب باشند عظمت و حرمت این جایگاه را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: جایگاه قضاوت، جایگاه انبیا و پیشوایان دینی است؛ لذا قضات باید مراقب باشند عظمت و حرمت این جایگاه را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم تحلیف کارآموزان دوره‌های پنجم و ششم قضایی دادگستری استان فارس، گفت: دستگاه قضایی پیشانی نظام است. همگان نگاه‌شان به این دستگاه است و قضاوت‌شان درباره نظام، به این دستگاه بازگشته و با قضاوت در مورد این مجموعه است.

وی با تصریح این‌که «برگزاری دوره‌های آموزشی عملی و تئوری برای قضات، نشان‌دهنده قدرت علمی و تخصصی دستگاه قضایی است» گفت: مسئولیت قضات بسیار سنگین و از جهات مختلف قابل ملاحظه است. عزیزانی که مسئولیت قضاوت را عهده‌دار می‌شوند، ان‌شاالله قدم جای قدم انبیاء گذاشته و در مسندی که پیامبران الهی همانند داوود(ع) و پیشوایان دینی همچون امیرالمومنین(ع) حضور داشتند، حاضر می‌شوند؛ بنابراین حرمت جایگاه را قطعا حفظ کنید، عظمت جایگاه را نگاه دارید.

وی با اشاره به این‌که «در فارس شاهد هستیم گام‌های خوب و ارزشمندی برای تامین امنیت مردم برداشته‌اند و شر اشرار را به مقدار قابل ملاحظه‌ای ازسر مردم کم‌کرده‌اند» خطاب به کارآموزان گفت: ان‌شا‌ءالله شما هم در حوزه ماموریت‌تان، از هیچ‌کس وحشتی نداشته باشید جز خدای بزرگ.

به گزارش ایسنا رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با بیان این‌که «ورودی پرونده به دستگاه قضایی فارس همچنان زیاد است» گفت: میانگین ورودی پرونده به هرشعبه از دستگاه قضایی در فارس، 186 پرونده است.

ذبیح‌الله خدائیان گفت: امروز با افزایش ورودی پرونده در دستگاه قضایی روبرو هستیم. فارس رتبه سوم بیکاری در کشور را دارد، حضور اتباع بیگانه در سطح استان یکی از علل افزایش ورودی پرونده‌هاست. امروز بیش از 200 هزار تبعه خارجی بدون مجوز در فارس داریم که بسیاری از جرایم را رقم می‌زنند و از کشور خارج می‌شوند و پرونده‌های‌شان روی دست ما می‌ماند.

وی «تعداد زیادی معتاد که متولی خاصی ندارند، نبود اردوگاه بازپروری مناسب و گستردگی استان فارس و همجواری با استان‌ها و مناطق جرم‌خیز» را از دیگر علل افزایش ورودی پرونده دانست و گفت: مسایل مسکن و زمین علی‌رغم آنکه طی سال‌های اخیر شاهد توقف و به حداقل رسیدن تجاوز به عرصه‌های طبیعی هستیم؛ یکی از مشکلاتی که در هر پرونده هزار تا 3 هزار شاکی دارد.

وی با یادآوری این‌که «برخی شعب بیش از 300 پرونده ورودی را شاهدند» رسیدگی به این تعداد پرونده را برای هر قاضی بسیار دشوار دانست و گفت: در ورودی پرونده گاه فارس، گاه اصفهان اول هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به بلاتصدی بودن 46 درصد از پست‌های قضایی در استان فارس و گستردگی شعب، تصریح کرد: همکاران تلاش می‌کنند با اطاله دادرسی مبارزه کنند، اطاله دادرسی طی این دو سال به حداقل رسیده، 60 تا 70 درصد موجودی شعب مختومه شده است.

وی گفت: در بحث امنیتی خوشبختانه با تاکیدات مسئولان قضایی، با هماهنگی خوبی که در استان با محوریت آیت‌الله ایمانی و ارشادات سایر اعضای شورای تامین وجود دارد، تاحدودی جرایم خشن کاهش داشته، فعلا خبری از بسیاری جرایم خشن نیست، ما به دنبال مجرمینی هستیم که در سال‌های قبل جرایمی را مرتکب شده و فراری هستند.

وی در عین‌حال تصریح کرد: جرایم خرد به دلایل عنوان شده، می‌تواند موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N92444

وبگردی