آفتاب

وزیر امور خارجه: در نشست امنیتی مونیخ مواضع ایران تبیین می شود

وزیر امور خارجه: در نشست امنیتی مونیخ مواضع ایران تبیین می شود

برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه ایران گفت: از فرصت حضور در نشست امنیتی مونیخ برای تبیین مواضع ایران و همچنین دیدار و گفت وگو با مقام های شرکت کننده استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل برگزاری پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ، «محمد جواد ظریف» روز جمعه در بدو ورود به هتل «بایریشه هوف» محل برگزاری نشست امنیتی مونیخ در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و واحد مرکزی خبر، گفت: این نشست بین المللی فرصت خوبی است که در آن دیدگاه های واقعی مردم ایران را مطرح کنیم.

وی گفت: ما امروز وارد بحث مهمی در صحنه بین المللی در حوزه هسته ای شده ایم و ضرورت دارد که در برابر کسانی که تلاش می کنند تصویر نامناسبی از بحث هسته ای ایران و مواضع ما ارائه دهند، دیدگاه های واقعی مردم ایران را مطرح کنیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: در این نشست بین المللی همچنین از همه فرصت ها برای گفت و گو و تبادل نظر استفاده خواهیم کرد.

پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ بعد از ظهر جمعه به وقت محلی با حضور سران و مقام های سیاسی و امنیتی کشورهای مختلف جهان متشکل از 20 رییس دولت و 50 وزیر امور خارجه و دفاع از جمله وزیر امور خارجه ایران و وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در هتل «بایریشه هوف» مونیخ با سخنرانی «یواخیم گاوک» رییس جمهوری آلمان افتتاح می شود و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

اروپام** 1701**1545
کد N92304

وبگردی