آفتاب

امضاء سند پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های کنسولی ایران و فیلیپین

امضاء سند پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های کنسولی ایران و فیلیپین

پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فیلیپین عصر پنج‌شنبه با امضای یک تفاهم‌نامه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این اجلاس که به ریاست حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رافائل سگیس، معاون وزارت امور خارجه جمهوری فیلیپین برگزار شد ضمن انجام ملاقات‌های دوجانبه و بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک بین دو کشور و پس از مرور روند اجرایی توافقات گذشته، راهکارهای همکاری‌های نزدیک‌تر مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

در یادداشت تفاهم امضاء شده، پیرامون تسهیل در صدور روادید ورود و اقامت، توسعه همکاری‌های متقابل بین سازمان‌های رادیو و تلویزیون، همکاری‌های ورزشی، مبادلات علمی و تقویت همکاری پلیسی و نیز گسترش همکاری‌های بین مجلس‌ها و گروه‌های دوستی دو کشور توافقاتی به عمل آمد.

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه ایران و رافائل سگیس همتای فیلیپینی وی در پایان اجلاس ضمن تاکید بر اهمیت توافقات به دست آمده ابراز اطمینان کردند با اجرایی شدن این توافقات، مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه تجاری، گردشگری و دانشگاهی بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام

کد N91494

وبگردی