آفتاب

بیانیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) در واکنش به انحلال شورای علمایی بحرین

بیانیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) در واکنش به انحلال شورای علمایی بحرین

در پی حکم دادگاه حکومت آل خلیفه مبنی بر انحلال شورای علمایی بحرین و مصادره اموال آن، مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجمع در این بیانیه این اقدام حاکمان بحرین را محکوم کرده و از همه مسلمانان و آزادگان جهان خواسته است که برای حمایت از مردم بحرین اقدام کنند.

ترجمه متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون»

رژیم حاکم بحرین هم‌چنان با جنایات وحشیانه و قومیت‌گرایانه خود احساسات مسلمانان را تحریک می‏‌کند؛ جنایاتی که حریم مقدسات را نگه نمی‌دارد و بیهوده می‏‌خواهد نور الهی را با اقداماتی هم‌چون خراب کردن مساجد شیعیان، بازداشت علماء و فضلای حوزه علمیه، محدود کردن مراسم مذهبی و بستن دهان کسانی که برای اعلای کلمة الله سخن می‌گویند و برای وحدت تلاش می‌کنند، خاموش کند.

آخرین اقدام طائفه‌گرایانه و غیرمسوولانه این حکومت، منحل کردن شورای علمایی بحرین و مصادره اموال آن با حکم یک دادگاه وابسته به این رژیم است.

شورای علمایی بحرین نهادی است که به اقدامات و فعالیت‌های دینی هدفمند، آگاهانه و عقل‌گرایانه شناخته می‌شود و شورایی است که نخبگان، علماء، فضلا و متفکران حوزه علمیه بحرین را در خود جای داده است و در صدر آن‌ها «آیت الله شیخ عیسی قاسم» قرار دارد که خورشیدی درخشان در آسمان بحرین است.

مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام این اقدامات جنون‌آمیز و طائفه‌یی را محکوم کرده، از همه مسلمانان غیرتمند، علماء، اندیشمندان، حقوقدانان، سیاستمداران و آزادگان جهان می‏‌خواهد که از راه‌های ذیل به حمایت و پشتیبانی از مردم بحرین بشتابند؛ مردمی که ستم حاکمان بحرین را در سایه سکوت شک برانگیز و تبانی آشکار رسانه‌یی تحمل می‌کنند:

1 درخواست از مراجع عظام، علمای بزرگ و همه کسانی که در صحنه‌های علمی حضور دارند برای اتخاذ موضعی جدی در محکومیت این اقدامات خودسرانه و ظالمانه؛

2 صدور بیانیه‌هایی در محکومیت و مخالفت با انحلال شورای علمایی بحرین؛

3 راهپیمایی و اعتصاب در برابر سفارتخانه‌های بحرین در دیگر کشورها.

در پایان از خداوند منان می‌خواهیم که ستمگران را به سزای اعمال‌شان برساند، ستمدیدگان را یاری کند، و اسلام و مسلمانان را حفظ فرماید.

و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون

مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام»

انتهای پیام

کد N90994

وبگردی