آفتاب

رایزنی دیپلماتهای ارشد آمریکا و کره‌جنوبی در مورد از سرگیری مذاکرات شش‌جانبه

رایزنی دیپلماتهای ارشد آمریکا و کره‌جنوبی در مورد از سرگیری مذاکرات شش‌جانبه

نمایندگان آمریکا و کره جنوبی در امور کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) در شهر سئول با یکدیگر دیدار کردند تا به بحث درباره راه‌های از سرگیری مذاکرات شش جانبه با هدف خلع سلاح هسته‌ای کره بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "گلن دیویس"، نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی اواخر روز سه‌شنبه وارد شهر سئول شد تا با "چو تائه یونگ"، مذاکره‌کننده ارشد کره‌جنوبی در مسائل هسته‌ای کره‌شمالی و همچنین دیگر مقامات کره‌جنوبی دیدار کند.

این در حالی است که پکن و واشنگتن همچنان در خصوص رویکرد مربوط به منقشه خلع سلاح کره شمالی دچار اختلاف هستند. دیپلمات‌ها خبر از عدم اتخاذ اقدامات موثر از جانب پیونگ یانگ در این زمینه می‌دهند.

گلن دیویس که روز سه شنبه به دیدار وود اوی، همتای چینی خود و ژانگ یسویی، معاون وزیر خارجه چین رفته بود اظهار داشت هم چین و هم آمریکا در مورد ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره تمایل مشترک دارند.

اما وی تاکید کرد که پیونگ یانگ باید تعهد خود به پایان گسترش برنامه هسته‌ای را نشان دهد.

گلن دیویس روز سه شنبه خطاب به خبرنگاران گفت: مانع اصلی نه فقط فقدان تمایل کره‌شمالی بلکه عدم انجام اقدامات معنی‌دار از سوی کره شمالی است. ما از کره شمالی می‌خواهیم وظایفش را جدی بگیرد.

این اظهارات نشان می‌دهد واشنگتن و پکن در این که چطور با پیونگ یانگ تعامل داشته باشند، اختلاف دارند؛ هرچند که هر دو کشور خواهان خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره شده‌اند.

انتهای پیام

کد N89490

وبگردی