آفتاب

نماینده مجلس: دیپلماسی روحانی یخ روابط ایران با غرب را ذوب کرد

نماینده مجلس: دیپلماسی روحانی یخ روابط ایران با غرب را ذوب کرد

ارومیه - ایرنا - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود مخالفت و لابی گری گسترده رژیم صهیونیستی، یخ روابط ایران و غرب با دیپلماسی دکتر روحانی در اجلاس داووس شروع به ذوب شدن کرد.

محمد علیپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زمانی که کشورهای استکباری برای انزوای جمهوری اسلامی برنامه ریزی می کردند، دکتر روحانی بستر مناسبات روابط غرب با ایران را فراهم کرد و مخالفان جمهوری اسلامی را ناکام گذاشت.

وی اظهارکرد: رییس جمهوری ایران در نشست داووس چهره ای مقتدر و توانمند از نظام اسلامی را به نمایش گذاشت و به جهانیان پیام داد که ایران اسلامی شریک قابل اعتمادی برای کشورهایی است که معتقد به حسن روابط میان کشورها و ملت ها هستند.

نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: استقبال سران کشورها از نکته نظرهای دکتر روحانی، ضربه شدیدی بر رژیم صهیونیستی بود که از مدت ها قبل برای خنثی سازی دیپلماسی جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده بود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به رغم لابی گسترده نتوانست حتی به جزیی ترین اهداف خود دست یابد در حالی که جمهوری اسلامی به آنچه که از اجلاس داووس انتظار داشت دست یافت.

علیپور تاکید کرد: حضور موفق روحانی در اجلاس داووس به طور قطع در توسعه مناسبات ایران با غرب و افزایش رغبت سرمایه گذاری خارجی در ایران موثر خواهد بود.

8135/583/245
کد N88844

وبگردی