آفتاب

کره‌جنوبی خرید جت‌های F-35 آمریکایی را نهایی می‌کند

کره‌جنوبی خرید جت‌های F-35 آمریکایی را نهایی می‌کند

آژانس تدارکات نظامی کره جنوبی اعلام کرد، دولت سئول قصد دارد خرید 40 فروند از نسل آتی جنگنده‌های F-35 از کمپانی بزرگ آمریکایی را در اواخر سال جاری میلادی نهایی سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جانگ وانگ سئون، مدیر بخش هواپیمایی برنامه تدارک دفاعی دولت کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: قصد داریم تا در پاییز سال جاری میلادی پس از آزمایش و مذاکرات بیشتر این قرارداد را امضا کنیم.

نیروی هوایی کره جنوبی در بحبوحه افزایش تهدیدات اتمی کره شمالی، به دنبال به‌روز کردن جنگنده‌های بوئینگ F-4 و F-5 خود است.

جانگ وانگ سئون به طور ویژه از جنگنده‌های F-35 نام نبرد اما این جنگنده تنها جت‌هایی هستند که به روسای ستاد مشترک کره جنوبی به عنوان یک جت ضد رادار پیشنهاد شده است.

نبود ظرفیت رادار گریزی در تصمیم ارتش کره جنوبی درباره بلوکه کردن معاهده 7 / 7 میلیارد دلاری در سپتامبر 2013 برای خرید 60 فروند بوئینگ F-15 اثرگذار بود.

هواپیمای بوئینگ تنها هواپیمایی است که در بودجه 7 / 7 میلیارد دلاری کره جنوبی که توسط پارلمان این کشور به تصویب رسیده قرار داشت.

جانگ وانگ سون از اعلام هزینه خرید این 40 فروند F-35 اجتناب کرده و می‌گوید: این مساله نیازمند تائید وزارت دارایی و پارلمان است. اگر خرید جنگنده‌های F-35 را انتخاب کنیم باید جت‌های F-35A را بخریم که نیروی هوایی آمریکا از آن‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N87472

وبگردی