آفتاب

جنگ تونل ها، پدیده جدید در نبردهای شهر دیر الزور در سوریه است

جنگ تونل ها، پدیده جدید در نبردهای شهر دیر الزور در سوریه است

تهران - جنگ تونل ها جدیدترین پدیده جنگ در شهر دیر الزور بین نیروهای دولتی سوریه و گروه های مسلح است.

شبکه المیادین روز سه شنبه اعلام کرد: شیوه جدید جنگ در شهر دیر الزور واقع در شرق سوریه، نبرد تونل ها است که ارتش سوریه علیه گروه های مسلح آغاز کرده است.

طی روزهای اخیر ارتش سوریه تعداد زیادی تونل را کشف کرده که افراد مسلح در زیر ساختمان های این شهر حفر کرده اند. این تونل ها به محلی مخفی برای رفت و آمد آنان به مناطق مختلف شهر و انتقال سلاح و سایر مایحتاجشان تبدیل شده است.

برخی نیروهای ویژه و متخصص ارتش سوریه مسئولیت نبرد با افراد مسلح در این تونل ها و تخریب تونل ها را بر عهده دارند. این عملیات به چندین روز زمان نیاز دارد. آنان پس از کار گذاشتن مواد منفجره در بخش های مختلف تونل به محض بازگشت افراد مسلح به تونل، آن را منفجر می کنند.

خاک در دیر الزور خاک کشاورزی و سست است. همین امر کار گروه های مسلح برای حفر تونل ها را آسان کرده بود. بعضی از این تونل ها بیش از 10 متر عمق و 50 سانتیمتر ارتفاع دارد و هوا در آنها جریان ندارد. بنا بر این قرار دادن مواد منفجره در جاهای مناسبی از تونل به زمان زیادی نیاز دارد.

در مواردی هم نیروهای دولتی سوریه ناچار می شوند خود به حفر تونل جدیدی بپردازند تا تونل آنان به تونل افراد مسلح نزدیک شود. معمولا بعد از منفجر کردن تونل ها، درگیری های سنگینی بین دو طرف آغاز می شود زیرا ارتش سوریه به تعقیب افراد مسلح سنگر گرفته در داخل ساختمان های بالای تونل ها می پردازد.

مترجمام 1491 **1515
کد N86909

وبگردی