آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و مصر / واشنگتن: در انتخابات مصر دخالت نمی‌کنیم

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و مصر / واشنگتن: در انتخابات مصر دخالت نمی‌کنیم

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود با وی در خصوص اوضاع مصر و گام‌های بعدی در روند انتقال سیاسی این کشور بحث و مذاکره کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی‌ان ان، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که چاک هاگل، وزیر دفاع این کشور با عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر تماس تلفنی برقرار کرده و با وی در خصوص همه پرسی قانون اساسی، تظاهرات اخیر معترضان مصری و گام‌های بعدی در مسیر روند انتقال سیاسی در مصر بحث و مذاکره کرد.

در این بیانیه آمده است: چاک هاگل به السیسی به دلیل حملات تروریستی اخیر در مصر تسلیت گفته و پیشنهاد کمک به مصر را مطرح کرد.

دو طرف همچنین به روابط مستحکم میان واشنگتن و قاهره اشاره و در خصوص ادامه‌ تماس‌ها و رایزنی‌های دو جانبه توافق کردند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده که این تماس صبح روز دوشنبه یعنی پیش از ارتقای مقام السیسی از سپهبدی به ارتشبدی صورت گرفت.

در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا با بیان این که تصمیم گیری درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر برعهده خود مردم مصر است اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی هنوز نامزد شدن خود در انتخابات را اعلام نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: واشنگتن فقط بر روی این مساله متمرکز است که روند انتقالی در مصر به پیش برده شود.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت: دولت مصر باید روند انتقالی را به سمت تشکیل دولت دموکراسی و مدنی به پیش ببرد که با برگزاری انتخابات شفاف انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب‌ مساله آسانی نیست، چرا که چالش‌هایی را به وجود می‌آورد و مصر در مرحله انتقالی شاهد تعدادی از این چالش‌ها است.

این مسئول آمریکایی تصریح کرد: واشنگتن در خصوص جزئیات انتخابات در مصر مداخله نمی‌کند و موضع آمریکا تغییر نکرده و ما تاکید می‌کنیم که انتخابات به خود مردم مصر مربوط می‌شود.

انتهای پیام

کد N86048

وبگردی