آفتاب

لزوم توجه به تسهیل روند پرداخت وام به کشاورزان استان فارس

لزوم توجه به تسهیل روند پرداخت وام به کشاورزان استان فارس

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر تلاش جدی و بیشتر مسئولان استانی در مذاکره با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان فارس تاکید کرد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، خاطرنشان کرد: حجم سپرده‌های بانکی در استان فارس رتبه 5 کشور را دارد اما میزان تخصیص اعتبارات به سرمایه گذاری‌های درون استانی متناسب نیست.

قادری گفت: باید موانع و محدودیت های اداری را برطرف کرد و مسئولان استان باید تعلل را کنار گذاشته و به صورت جدی تر با بانک ها وارد مذاکره شوند.

وی به ارزش افزوده پائین محصولات کشاورزی فارس اشاره و خاطرنشان کرد: در طول سال های گذشته به سمت توسعه کمی کشت ها در استان فارس رفته ایم و بخش زیادی از این تولید را نیز به روش سنتی تولید کرده ایم.

قادری با تاکید بر توسعه کشت گلخانه ای در استان فارس، ناکافی بودن تسهیلات برای کشت گلخانه ای برای کشاورزان فارس را تایید و خاطرنشان کرد: برای بخشی از فعالیت ها به سرمایه گذاری نیاز است اما با مدیریت صحیح آب نیز می توان بر بخشی از مشکلات غلبه کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: از منابع آبی در کشاورزی استان فارس به صورت بهینه استفاده نشده است و علی رغم آنکه با هزینه‌های هنگفت، آب را استخراج و محصولی را تولید کرده ایم و اگر هم این محصول صادر شده است، در حقیقت صادرات آب استان بوده است.

انتهای پیام

کد N85366

وبگردی