آفتاب

هشدار انگلیس نسبت به وقوع حملات تروریستی در جریان المپیک زمستانی ˈسوچیˈ

هشدار انگلیس نسبت به وقوع حملات تروریستی در جریان المپیک زمستانی ˈسوچیˈ

لندن - ایرنا - مقامات انگلیسی نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی در جریان بازیهای المپیک زمستانی در ˈسوچیˈ روسیه هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون ˈبی بی سیˈ روز دوشنبه گزارش داد که اسناد ارزیابی های امنیتی مقامات دولتی انگلیس در مورد احتمال وقوع حملات تروریستی در روسیه را دیده است که بر اساس آن وقوع حملات تروریستی در روزهای منتهی به این بازیها و همچنین در جریان برگزاری بازیها ˈبسیار محتملˈ توصیف شده است.

تلویزیون انگلیسی افزود: بر اساس این ارزیابی برخی گروههای قفقازی از جمله گروه موسوم به ˈامارات قفقازˈ در این زمینه خطر عمده ای به شمار می روند.

بازیهای المپیک زمستانی ˈسوچیˈ قرار است طی روزهای هفتم تا 23 فوریه (18 بهمن تا چهارم اسفند) با حضور ورزشکاران 88 کشور در روسیه برگزار شود.

ˈبی بی سیˈ گفت: بر اساس ارزیابی های امنیتی انگلیس با توجه به بکارگیری دهها هزار نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی روسیه برای حفاظت از المپیک سوچی و تشکیل ˈحلقه آهنینˈ در اطراف محل های برگزاری مسابقات، خود این بازیها هدف بسیار دشواری برای تروریست ها خواهد بود.

وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرده است: مراسم های بزرگ عمومی نظیر مسابقات ورزشی، اهداف جذابی برای تروریست ها به شمار می روند و کسانی که برای تماشای مسابقات سوچی به روسیه می روند باید انتظار کنترل های امنیتی مضاعف را داشته باشند.

این وزارت خانه همچنین به اتباع انگلیسی که به ˈسوچیˈ سفر می کنند توصیه کرده است که کاملا هوشیار باشند و تدابیر احتیاطی لازم را برای امنیت شخصی خود در همه زمان ها و مکان ها به عمل آورند.

اروپام**345
کد N84278

وبگردی