آفتاب

واعظ آشتیانی: سرمایه‌گذاری‌های خارجی موجب بهبود روابط دیپلماتیک می‌شود

واعظ آشتیانی: سرمایه‌گذاری‌های خارجی موجب بهبود روابط دیپلماتیک می‌شود

یک عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: قبل از توجه به سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در کشورمان باید به سرمایه‌گذاری‌های داخلی توجه کنیم و این موضوع را سر و سامان دهیم.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از دعوت رییس‌جمهور از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران که در اجلاس داووس مطرح شد، اظهار کرد: اگرچه نیازمند این هستیم که سرمایه‌گذاران خارجی در کشورمان حضور داشته باشند، چراکه این موضوع موجب ایجاد امنیت در این بخش خواهد شد، اما قبل از این موضوع باید به ساماندهی سرمایه‌گذاری داخلی بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه "در این راستا اول از همه باید سرمایه‌گذاری داخلی را به سرانجام برسانیم"، گفت: معتقدم باید اول از همه زیرساخت‌ها و قوانین اجرا و به‌روز باشد؛ این در حالی است که قانون تجارت ما مربوط به 90 سال پیش است.

این عضو حزب مؤتلفه اسلامی همچنین با بیان اینکه "وجود سرمایه‌گذاری خارجی موجب بهبود روابط دیپلماتیک نیز خواهد شد"،‌ افزود: البته این موضوع را همه روسای جمهور مطرح کرده‌اند ولی ما هم‌اکنون می‌بینیم که سهم کشورمان از بابت سرمایه‌گذاری‌ها ناچیز است و بخشی از این موضوع به قوانین داخلی و برخی نیز به قوانین حقوقی بین کشورها برمی‌گردد.

واعظ آشتیانی همچنین گفت: وجود سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در کشورمان نیازمند این است که ما از روش‌های مدرن و سیستماتیک استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما در کشورمان سرمایه‌های بسیار سرگردانی داریم که هر کدام می‌توانند در مسیر تولید قرار بگیرند. بنابراین لازم است که اول در جهت ساماندهی این موضوع گام برداشته شود.

این عضو حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت: وقتی زمینه و بستر برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود، آنگاه رقابت بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پیش می‌آید و به این صورت ما به سمت بازار جهانی تولید خواهیم رفت.

انتهای پیام

کد N80675

وبگردی