آفتاب

چراغ شاخص بورس پس از یک دوره منفی، مثبت شد

چراغ شاخص بورس پس از یک دوره منفی، مثبت شد

فارس نوشت:

 

معاملات امروز بورس تهران با برتری تقاضا آغاز و درنهایت با افزایش 641 واحد به کار خود پایان داد و فرابورس نیز بدون تغییر شاخص و معامله حدود 9 میلیون تومانی نیز ثابت ماند.

در ابتدای معاملات امروز بازار بورس، با توجه به اختلال ایجاد شده در هسته معاملات، زمان دوره سفارش‌گیری و بازگشایی معاملات با تأخیر آغاز شد و پس از بازگشایی معاملات بورس تهران و اتمام زمان آن، رأس ساعت 13 و 45 دقیقه جلسه معاملاتی بازارهای فرابورس نیز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای معاملات امروز با حمایت بسیاری از حقوقی‌های بازار شاخص روند مثبتی در پیش گرفت و در پایان نیز با ثبت 641 واحد افزایش به 82670 واحد رسید.

در معاملات امروز پس از بازگشایی مهندسی نصیر ماشین بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت افزایش 30 درصدی قیمت و به دنبال آن خدمات انفورماتیک، کاشی و سرامیک حافظ، چرخش‌گر، ییرکاپارک صنعت، بانک سینا و بانک سرمایه‌گذاری سپه بیشترین افزایش قیمت(با محدودیت دامنه نوسان 5 درصدی) داشتند اما در مقابل سایپا‌آذین، بهنوش ایران، کمک‌فنر ایندامین، صنایع شیمیایی سینا، سرمایه‌گذاری ساختمان، فرآورده‌های نسوز پارس و کارخانجات قند قزوین بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

نکته جالب توجه در معاملات امروز تأثیر 189 واحدی هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و 118 واحدی گسترش نفت و گاز پارسیان بود، به دنبال همین امر مخابرات ایران هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، بانک پاسارگاد، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک پارسیان، بانک ملت، بانک تجارت و ملی صنایع مس ایران تأثیر مثبت بر شاخص گذاشتند.

تنها هلدینگ‌های بزرگ و صنایع اثرگذار موجب رشد شاخص بورس شدند، اما مابقی صنایع و کلیت بازار با روند منفی پیگیری شد.

در فرابورس که معاملات به دلیل اختلال در هسته معاملاتی ساعت 13 و 45 دقیقه آغاز شد شخص در پایان بدون تغییر خاصی، در عدد 802 واحد تثبیت شد که در این بازار بیشترین تأثیر مثبت را پتروشیمی جم و پتروشیمی زاگرس و بیشترین تأثیر منفی را نیز پتروشیمی مارون و تأمین مواد اولیه فولاد صبانور داشتند.

در این بازار همچنان امتیاز تسهیلات خرید مسکن با افزایش قیمت همراه  معامله شدند و به طور میانگین هر ورقه افزایش 5 درصدی داشت.

3939

کد N80078

وبگردی