آفتاب
خاموشی:

کانون مداحان می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک‌کار دولت باشد

کانون مداحان می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک‌کار دولت باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت کانون مداحان و شاعران آئینی کشور به صورت خودجوش و مردمی با رویکردی ولایی بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت کانون مداحان و شاعران آئینی کشور به صورت خودجوش و مردمی با رویکردی ولایی بوده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در چهارمین نشست فصلی روسای کانون مداحان و شاعران آیینی کشور افزود: حضور نسل جوان و پیشکسوتان، همراه با هم در سطح جامعه بیانگر جنبه اعتقادی و ایمانی این مسئله است که منجر به شکل‌گیری سرمایه اجتماعی می‌شود.

خاموشی با تاکید بر این‌که «مداحان و شاعران آئینی دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد و سرمایه عظیم اجتماعی در کشور هستند» تصریح کرد: اگر بخواهیم یکی از علت‌های ایجاد انقلاب اسلامی را برشماریم باید گفت که هیئات مذهبی سهم بسزایی در این خصوص داشته‌اند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور گسترده و فزاینده مردم در هیئت‌های مذهبی و همچنین نذورات مردمی اشاره کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی با توجه به ظرفیت‌های بسیار می‌تواند سهم عمده‌ای در سرمایه‌ گذاری اجتماعی داشته باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت هیأت مذهبی گفت: یکی از مهمترین شبکه‌هایی که با این هیئت‌ها مرتبط هستند رؤسای کانون مداحان و شعرای آیینی کشور است که افراد با ظرفیت‌های مختلف در آن جا حضور دارند و سرمایه کار آنها دفاع از ولایت است.

وی اضافه کرد: چندی پیش شورای هیئات مذهبی را تشکیل دادیم. این شورا یکی از شوراهای تاثیرگذار کشور است که شعبات استانی و شهرستانی متعددی دارد.

خاموشی یادآور شد: یکی از شبکه‌های مرتبط با این شورا، کانون مداحان و شاعران آئینی است که اعضای آن؛ معرفی و ترویج ارزش‌های انقلاب را وظیفه خود می‌دانند.

وی افزود: کانون مداحان می‌تواند برای تعالی اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کار دولت باشد. تلاش ما در سازمان تبلیغات اسلامی و کانون مداحان این است که برای حل معضلات اجتماعی به‌ویژه موضوع مواد مخدر به کمک مداحان بتوانیم دولت و وزارت کشور را یاری دهیم.

بر اساس این گزارش، چهارمین نشست فصلی روسای کانون مداحان و شاعران آیینی کشور با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اعضای کانون مداحان کشور و جمعی از پیرغلامان اهل بیت همچون استاد محمد علی کریم خانی، حاج غلامرضا سازگار و سید قاسم موسوی قهار برگزار شد.

انتهای پیام

کد N79651

وبگردی