آفتاب

مشاور سیاسی اسد: هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند به سوریه لطمه‌ای بزند

مشاور سیاسی اسد: هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند به سوریه لطمه‌ای بزند

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند به سوریه عزت مردم این کشور لطمه‌ای وارد کند، گفت: ما به خاطر پایان دادن به تروریسم به ژنو آمده‌ایم و هرگز از خواسته‌های خود عقب نشینی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران در ژنو اعلام کرد که به توانایی‌های ملت و ارتش سوریه که بسیاری از آن‌ها جان خود را برای وطن خود فدا کردند، اطمینان داد.

وی تاکید کرد: هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند به ذره‌ای از خاک سوریه یا کرامت و آزادی سوری‌ها لطمه‌ای وارد کند.

شعبان ادامه داد: ما به خاطر کشور و ملت خود و با هدف پایان دادن به تروریسم و خونریزی و از طریق روندی سیاسی که خود سوری‌ها آن را وضع کردند، به ژنو آمده‌ایم و حتی یک ذره از خواسته‌های خود عقب نشینی نمی‌کنیم چرا که ما ایمان داریم ارتش و ملت سوریه همان کسانی هستند که تصمیم گیری می‌کنند و ما نمایندگان آن‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها سوریه و سوری‌ها تصمیم گیرنده اصلی در خصوص سرنوشت کشورشان هستند، گفت: در حال حاضر ثابت شده که ائتلاف مخالفان مساله ملت و وطن را نمی‌شناسد. ائتلاف مخالفان اموری را ترویج می‌دهد که هیچ صحتی ندارند. به نظر می‌رسد که آن‌ها گمان می‌کنند ما به ژنو آمده‌ایم تا قدرت را به آن‌ها بسپاریم.

مشاور سیاسی رئیس جمهور سوریه عنوان داشت: ملت سوریه بهای بحران در این کشور را با خون و خانواده‌های خود دادند. ائتلاف مخالفان سوریه نماینده مخالفان در داخل سوریه نیست چرا که مخالفان زیادی وجود دارند که خواهان حل مشکلات کشور خود هستند.

شعبان افزود: هیات اعزامی دولت سوریه به ژنو خواهان این است که با تمامی کسانی نشست برگزار کند که خواهان ساخت دوباره کشور خود باشند و به آنچه می‌گویند ایمان کامل دارند.

وی عنوان داشت: مساله‌ای که همچنان در حال فاش شدن است و از جمله دلایل اصلی بحران سوریه به شمار می‌رود مداخله واقعی طرف‌های بیگانه است.

مشاور اسد گفت: هیات اعزامی دولت سوریه با احضرالابراهیمی دیدار خواهد داشت و پس از آن با طرف دیگر دیدار خواهد کرد و ما منتظریم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی تاکید کرد که ائتلاف مخالفان تنها از یک ابزار استفاده می‌کنند و آن رسانه است و از طریق آن هرچه می‌خواهد ترویج می‌دهد.

انتهای پیام

کد N79318

وبگردی