آفتاب

آیا تعمدی در پیاده سازی فیلترینگ هوشمند در کشور هست؟

آیا تعمدی در پیاده سازی فیلترینگ هوشمند در کشور هست؟

برنامه امشب پنجشنبه سوم بهمن 1392 "دیروز امروز و فردا" با حضور دکتر اخوان بهابادی و تماس تلفنی دکتر خرم آبادی و غیبت مهندس جهانگرد در مورد فیلترینگ و شبکه های اجتماعی اجرا شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، دکتر اخوان بهابادی عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد که تعمدی در خصوص پیاده سازی فیلترینگ هوشمند در کشور از سوی برخی (که وی گفت از بدنه هستند) وجود دارد اما دبیر کمیته مصادیق جرایم رایانه ای دکتر خرم آبادی از پاسخ به این سوال طفره رفت و ضمن نشان دادن تصاویر مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در لباس صهیونیستی تاکید کرد که دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر صهیونیستی بوده و باید فیلتر شوند، چرا که امام خمینی رضون الله تعالی علیه گفته صهیونیستها اگر یک قطره آب در بحر بریزند، آن بحر نجس می شود.

در همین حال دکتر اخوان به مباحث فنی تر پرداخته و تاکید کرد که توان فنی برای تولید فیلترینگ هوشمند در کشور هست و اگر هم بخواهند می توانند فیلترینگ را خریداری کرده و نصب کنند اما تعمدی در کار بوده که تاکنون چنین نشده است.

وی با اشاره به بسته شدن سرویس جی میل و اینکه بعد از حرکت خودجوش مردم در تحریم یوتیوب که هر دوی آنها متعلق به گوگل است، ناگهان بدون دلیل توسط برخی که وی از آنها نام نبرد، جی میل بدون دستور العمل فیلتر شد و وقتی آنها از فیلتر کنندگان خواسته شد که چرا جی میل بسته شده (دکتر اخوان نامی از این سرویس به صراحت نبرد) گفتند اگر می خواهید یوتیوب بسته شود (بعد از داستان پخش فیلم توهین به پیامبر عظیم الشان توسط یوتیوب) باید جی میل هم بسته شود اما بعدا به گفته دکتر اخوان با تهدید آنها جی میل را باز کردند.

به هر حال مردم در مصاحبه با خبرنگار این برنامه از فیلتر شدن راضی نبوده و گفتند این کار باعث حریص تر شدن مردم می شود و کار درستی نیست.

 

5656

 

کد N76588

وبگردی