آفتاب

النهار: موضع لبنان در ژنو 2 دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه خواهد بود

النهار: موضع لبنان در ژنو 2 دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه خواهد بود

بیروت - ایرنا - روزنامه لبنانی ˈالنهارˈ نوشت: ˈعدنان منصورˈ وزیر خارجه لبنان که به نمایندگی از کشورش در کنفرانس ˈژنو 2ˈ شرکت می کند، بر خواست بیروت بر رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، النهار روز سه شنبه افزود: عدنان منصور که در راس هیات اعزامی لبنان به ژنو 2 قرار دارد، به نیابت از ˈمیشل سلیمانˈ رییس جمهوری این کشور، بر سه نقطه اصلی تاکید خواهد کرد.

به نوشته النهار، منصور اول بر خواست لبنان برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید می کند، چرا که این امر، پیامدهای مثبت و چشمگیری برای ثبات و استقرار لبنان در پی خواهد داشت.

النهار در تشریح دومین نقطه مورد تاکید منصور در این اجلاس نوشت: هیات اعزامی لبنان همچنین بر مبارزه با تروریسم و از بین بردن ریشه ای گروهک های تکفیری و تروریستی که در نقاط مختلف منطقه سر بر آورده اند، تاکید خواهد کرد، بویژه اینکه این گروهک ها ، عملیات تروریستی علیه سفارت ایران در بیروت، به عنوان یک مقر دیپلماتیک ترتیب دادند.

این روزنامه لبنانی افزود: آخرین نقطه مورد تاکید وزیر خارجه لبنان، حمایت از این کشور برای حل مساله پناهجویان سوری و فلسطینی خواهد بود.

النهار نوشت: از دید لبنان لازم است که در خصوص این مساله تشریک مساعی صورت پذیرفته و برخی از کشورها، بویژه کشورهای عربی، هر چند به صورت موقت بخشی از این پناهجویان را بپذیرند، چرا که لبنان بیش از این توان میزبانی این تعداد زیاد پناهجو و اجرای سیاست مرزهای باز را ندارد.

میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان نیز دیروز در سخنانی با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه گفت: لبنان در کنفرانس ژنو 2 برای تاکید بر بی طرفی خود نسبت به بحران سوریه، شرکت خواهد کرد.

سلیمان با ابراز امیدواری برای موفقیت کنفرانس ژنو 2، خاطرنشان کرد که امید می رود این اجلاس به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه دست یابد تا مردم این کشور بتوانند به وطن خود باز گشته و آن را بازسازی کنند و ما نیز به نوبه خود نیازمند کمک بین المللی برای جبران آثار منفی این بحران بر اوضاع داخلی کشورمان هستیم.

خاورم**2024**1651
کد N71943

وبگردی