آفتاب
معاون سازمان تبلیغات:

سخنان رهبری راهبرد حفظ وحدت است

سخنان رهبری راهبرد حفظ وحدت است

معاون امورفرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب به‌عنوان کلیدی‌ترین راهبرد در حفظ وحدت در جهان اسلام به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد روز دوشنبه در همایش روحانیون شیعه و سنی خراسان شمالی در بجنورد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر توجه هرچه بیشتر به مشترکات میان شیعه و سنی که حاصل آن حفظ وحدت است، تاکید داشتند و مخاطب اصلی سخنان رهبری روحانیون شیعه و سنی‌اند که باید با ترویج آن در جامعه، فتنه دشمنان اسلام را خنثی کنند.

وی بر حفظ هوشیاری در برابر ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی از سوی دشمنان اسلام تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام با شکل دادن گروه‌های تکفیری درصدد فتنه انگیزی میان شیعه و سنی هستند که گسترش آن را در سه تا چهار سال اخیر به وضوح در کشورهای اسلامی مشاهده می‌کنیم و متاسفانه برخی حکام کشورهای اسلامی منطقه هم از این گروه‌های خودساخته، حمایت مالی می‌کنند.

معاون امورفرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان اسلام با استفاده از فناوری جدید از جمله راه اندازی ده‌ها شبکه ماهواره‌ای و وب سایت‌های اینترنتی، شب و روز تلاش دارند تا در جامعه اسلامی فتنه به وجود آورند.

روحانی‌نژاد افزود: بخش فراوانی از فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای و وب سایت‌های اینترنتی دشمنان اسلام به تخریب تشیع، مقدسات و علمای شیعه اختصاص دارد.

وی گفت: دشمنان اسلام دیروز اگر وهابیت را به وجود آوردند امروز تلاش دارند در قالب فرقه‌های جدید گروه‌هایی جدید ایجاد کنند که نمونه‌های آن را در افغانستان، عراق و سوریه امروز شاهد هستیم.

معاون امورفرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: جهان اسلام هرچه پیشرفت می‌کند و موفقیت جهان اسلام را می‌بینیم به همان میزان متوجه می‌شویم که دشمنان بیکار ننشسته و با اجرای برنامه‌های فراوان سعی دارند جلوی توسعه اسلام را بگیرند.

روحانی‌نژاد گفت: استعمار در دو سده اخیر برای تضعیف اسلام تلاش فراوانی داشته از جمله معرفی مذاهب خودساخته تا چهره شیعه و سنی را مخدوش کند.

وی افزود: اکنون دشمن که در جهان تشیع نتوانست به اهداف شوم خود برسد در جهان تسنن؛ آن هم در مرکز جهان اسلام؛ موفق به تاسیس دولت خودساخته وهابیت شده تا به گونه‌ای جهان اسلام را متقاعد به پذیرش آن کند.

معاون امورفرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: خوشبختانه مسلمانان با هوشیاری خود متوجه فتنه انگیزی دشمنان اسلام شده و از پذیرش این عقاید انحرافی سر باز زدند و امروز می‌بینیم که دشمنان در این بخش نفس‌های آخر خود را می‌کشند.

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز بر حفظ وحدت در جامعه تاکید کرد و گفت: در ترویج این مهم روحانیان وظیفه خطیری برعهده دارند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا گفت: توطئه‌هایی که در جهان اسلام شاهدیم را باید جدی بگیریم و راه حل آن هوشیاری و وحدت مسلمانان است.

وی افزود: بحث و فعالیت سلفی‌ها در عصر حاضر از اهل سنت جداست زیرا آنان تربیت یافته استعمار پیر هستند و از اسلام امام خمینی (ره) و حوزه‌های علمیه سیلی خورده‌اند.

وی گفت: حادثه‌های تلخی را ناشی از فعالیت سلفی‌ها در کشورهای عراق، سوریه؛ افغانستان و سایر کشورهای شیعی شاهد هستیم که حرکت آنان را نه اهل تشیع و نه اهل تسنن قبول ندارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز در این همایش گفت: ما الگوی وحدت را در اختیار داریم و توجه به این مهم راه پیروزی ما بر دشمنان است.

وی قانون واحد برای اداره کشورهای اسلامی، قانون واحد قضایی قوی، تشکیل سپاه بزرگ اسلام در کشورهای اسلامی، تشکیل صندوق بین المللی حمایت از کشورهای اسلامی و تشکیل گروه متخصص دینی در کشورهای اسلامی را برای مقابله با دشمنان پیشنهاد داد.

انتهای پیام

کد N71671

وبگردی