آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

عراقچی: تعلیق تحریم‌ها علیه ایران برای کشورهای اتحادیه اروپا لازم‌الاجراست

عراقچی: تعلیق تحریم‌ها علیه ایران برای کشورهای اتحادیه اروپا لازم‌الاجراست

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: شورای وزیران اتحادیه اروپا اصلاحیه‌ای بر قانون تحریم‌ها علیه ایران تصویب کرد که این اصلاحیه بر اساس توافق‌ ژنو بوده است.

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در پی تصویب این اصلاحیه مواد آن بلافاصله در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا چاپ و برای کشورهای عضو لازم‌الاجرا می‌شود.

او درباره این‌که آیا روندی که در رابطه با انجام این اصلاحیه دنبال شد به طور کامل در راستای توافق ژنو بوده است؟ گفت: بله بر اساس توافق قرار بود اقدامات هر دو طرف امروز انجام شود. صبح روز دوشنبه اقدامات لازم را با همکاری آژانس انجام دادیم و نهایی شد و آژانس گزارش آن را اعلام کرد و در ادامه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا اقدامات لازم را انجام و قوانین خود را اصلاح کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نیز با توجه به اختلاف ساعتی که وجود دارد و هم‌اکنون آن‌جا ساعات اولیه صبح است دستورالعمل‌های لازم را برای رفع تحریم‌هایی که مقرر شده است انجام خواهند داد.

شورای وزیران اتحادیه اروپا در نشست خود که صبح دوشنبه (به وقت ژنو) برگزار شد، قانون تحریم‌ها را براساس توافق ژنو بین ایران و 1+5 اصلاح کرد.

اتحادیه اروپا در چاچوب توافق هسته‌یی ژنو، رسما بخشی از تحریم‌های ایران را تعلیق کرد.

انتهای پیام

کد N70375

وبگردی