آفتاب
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دعوت ایران به اجلاس ژنو2 قابل پیش بینی بود

دعوت ایران به اجلاس ژنو2 قابل پیش بینی بود

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:برگزار کنندگان اجلاس ژنو2 پی بردند که بدون حضور ایران امکان تصمیم گیری منطقی و عملیاتی برای حل بحران سوریه را ندارند و دعوت از ایران با توجه به وزن سیاسی کشورمان قابل پیش بینی بود.

ˈمنصور حقیقت پورˈ دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت : با توجه به وزن سیاسی و ژئوپلتیک جمهوری اسلامی پیش بینی می شد که کشورمان بدون پیش شرط به کنفرانس ژنو 2 دعوت شود.

وی افزود: حضور ایران در این کنفرانس باعث می شود خروجی آن منطقی تر باشد و منافع مردم و دولت قانونی سوریه تامین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان این کنفرانس پی بردند که بدون حضور ایران امکان تصمیم گیری صحیح و عملیاتی را درباره سوریه ندارند.

حقیقت پور همچنین درباره طرح پیش شرط هایی مانند لزوم پذیرش مصوبات ژنو 1 گفت: خودشان هم می دانستند که این پیش شرط ها غیرمنطقی و غیر کارشناسی است و جمهوری اسلامی ایران هم نیازی به حضور در این کنفرانس نداشت و آنها نیازمند حضور ایران بودند.

وی درباره اقدامات احتمالی آمریکا در تاثیرگذاری بر محتوای کنفرانس ژنو 2 گفت: مهم این است که جمهوری اسلامی تریبونی برای بیان نظرات خود و نقد عملکرد غلط آمریکا پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این، پیش شرط هایی مبنی بر لزوم پذیرش مصوبات ژنو1 برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه مطرح می شد که موضع جمهوری اسلامی حضور دراین اجلاس بدون پذیرش هرگونه پیش شرط بود.

سیام(4)**2021**1449
کد N70297

وبگردی