آفتاب

هشدار نسبت به افزایش تعداد جوانان فرانسوی در سوریه

هشدار نسبت به افزایش تعداد جوانان فرانسوی در سوریه

وزیر کشور فرانسه اظهار داشت که افزایش تعداد فرانسوی‌ها در میان افراطگران در سوریه از جمله افراد کم‌سن و سال، باعث نگرانی وی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه اظهار داشت، در هفته‌های اخیر روند سفر شبه‌نظامیان جوان به سوریه تسریع پیدا کرده و حدود 12 فرد کم‌سن و سال فرانسوی تاکنون به سوریه رفته و یا درصدد رفتن به سوریه هستند.

والس خطاب به رسانه‌های فرانسوی گفت: این پدیده در کمترین حالت موجب نگرانی شده است. این نمایانگر بزرگترین خطری است که ما در سال‌های آینده با آن روبرو خواهیم شد.

مقامات فرانسه برآورد کرده‌اند حدود 250 تبعه و یا شهروند فرانسوی در حال حاضر در کنار شورشیان مخالف حکومت سوریه در حال جنگیدن هستند.

در این درگیری‌ها 21 تن از فرانسوی‌ها کشته شده و حدود 100 تن دیگر از فرانسوی‌ها در راه سوریه هستند و 76 نفر نیز بازگشته‌اند.

اظهار نظرهای مانوئل والس پس از آن ایراد شد که دادستان‌های شهر تولوز فرانسه در جنوب غرب این کشور روز جمعه پرونده دو جوان 15 ساله که فرانسه را به مقصد ترکیه برای پیوستن به شورشیان سوری ترک گفتند، مطرح کردند.

پدر یکی از این نوجوانان به رسانه‌های فرانسوی گفت که این نوجوانان پس از آنکه از طریق اینترنت شست و شوی مغزی داده شدند،‌ در تاریخ شش ژانویه کشورشان را برای پیوستن به شبه‌نظامیان القاعده در سوریه ترک کردند.

مانوئل والس در مصاحبه با رادیو یوروپ 1 و چند رسانه دیگر گفت: در مساجد نیست که این جذب نیروها انجام می‌شود بلکه اغلب این جذب نیروها به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

دیگر کشورهای اروپایی نیز از بابت پیوستن اتباع خود به جنگ داخلی سوریه اظهار نگرانی کرده‌اند.

مانوئل والس تاکید کرد: خطر علیه ما و منافع‌مان وقتی ایجاد می‌شود که این افراد بازگردند. این افراد تمایل خود برای جنگیدن در کنار سازمان‌های افراطگر را نشان داده‌اند.

انتهای پیام

کد N69255

وبگردی