آفتاب

رای‌گیری در مجلس کاتالونیا برای جدایی از اسپانیا

رای‌گیری در مجلس کاتالونیا برای جدایی از اسپانیا

قانونگذاران استان کاتالونیا امروز (پنجشنبه) دریافت حق برگزاری رفراندوم برای جدایی این استان از اسپانیا را در مجلس به رای‌گیری گذاشته‌اند و این در حالی است که تب جدایی‌طلبی در اروپا فراگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتباع هلندی زبان بلژیک به دنبال جدایی از این کشور در انتخابات ماه مه هستند و اسکاتلند نیز قرار است در پاییز رفراندومی را در خصوص جدایی از انگلیس برگزار کند.

رای‌گیری درخصوص کاتالونیا نقطه‌عطفی در سال‌ها تظاهرات از سوی ساکنان این منطقه است؛ افرادی که به زبان و فرهنگ مجزای خود می‌بالند و خواستار حقی هستند که بر اساس آن برای جدایی یا عدم جدایی از اسپانیا تصمیم بگیرند.

هنگام ورود قانونگذاران به پارلمان کاتالونیا در بارسلونا و پیش از برگزاری رای‌گیری، ده‌ها تن از کاتالان‌ها پرچم استقلال را به حرکت درمی‌آوردند. گروه‌ کوچک‌تری نیز پرچم اسپانیا را به اهتزاز درآورده بودند و شعار می‌دادند: کاتالونیا اسپانیا است.

این رای‌گیری عمدتا اقدامی سمبلیک به حساب می‌آید.

این رای‌گیری که احتمالا در آن اکثریت به جدایی کاتولونیا رای می‌دهند، می‌تواند دوباره شور و هیجان‌ در خصوص استقلال این منطقه را ایجاد کند، خصوصا اگر بتواند رای دو سوم اکثریت را برای احقاق این مسئله از آن خود کند.

انتهای پیام

کد N63849

وبگردی