آفتاب

لاوروف: برنامه مخفی برای سوریه نداریم

لاوروف: برنامه مخفی برای سوریه نداریم

روسیه در روز پنجشنبه اعلام کرد که هیچگونه دستور کار مخفی درباره مسئله سوریه با حضور وزرای خارجی سوریه و ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای خارجه ایران و سوریه همزمان شامگاه روز چهارشنبه وارد مسکو شدند.

لاوروف و ظریف صبح روز پنجشنبه با یکدیگر در دیدار دو جانبه گفت‌وگو کردند. قرار است معلم و لاورف نیز روز جمعه با یکدیگر دیدار کنند. همچنین به نظر می رسد که نشست سه جانبه ای میان وزرای خارجه ایران، سوریه و روسیه در جهت نزدیک شدن مواضع درباره مسئله سوریه برگزار شود.

در همین راستا مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو به خبرگزاری اینترفکس گفت که این سه دیپلمات با یکدیگر یک جلسه سه جانبه برگزار می کنند.

لاوروف در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این دیدار سه جانبه به معنای صدور یک بیانیه سه جانبه نیست و دستور کار یا برنامه مخفی در این باره وجود ندارد، ما مسئله ای برای مخفی کردن نداریم.

لاوروف به خبرنگاران اعلام کرد که بدون شک ایران یکی از بخش های مهم برای حل بحران سوریه است.

اما ظریف اعلام کرده است که ایران در نشست ژنو 2 شرکت می‌کند "در صورتی که به این نشست دعوت شده باشد."

همچنین روز پنج شنبه یک دیپلمات روسی اعلام کرد که در این دیدار ظریف با مقامات روسی درباره قرارداد نفتی میان دو کشور بحث و گفت و گو کرده‌اند.

یک دیپلمات دیگر روسی نیز در این باره گفت: روسیه آزاد است هر گونه قراردادی را با ایران امضا کند زیرا این کشور به هیچ وجه با تحریم های غربی موافق نیست و آنها را الزام آور نمی داند.

انتهای پیام

کد N63672

وبگردی