آفتاب

رهبر شیعیان ترکیه: رحمت و نصرت الهی در وحدت مسلمانان است

رهبر شیعیان ترکیه: رحمت و نصرت الهی در وحدت مسلمانان است

آنکارا- ایرنا - «صلاح الدین اوزگوندوز» رهبر شیعیان ترکیه با دعوت از مسلمانان جهان به وحدت و همدلی گفت: رحمت و نصرت الهی در وحدت مسلمانان است.

وی روز پنجشنبه و همزمان با هفته وحدت و فرا رسیدن ایام با سعادت میلاد خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اعتقاد به خداوند رحمان، پیامبر عظیم الشان اسلام و روز قیامت سه محور اعتقادی همه مسلمانان جهان است و باید با تکیه بر تعالیم اسلامی که مسلمانان را به برادری دعوت کرده است و با عشق به اهل بیت(ع) وحدت و همدلی خود را و همبستگی مسلمانان را تقویت کنیم.

رهبر شیعیان ترکیه افزود: مسلمانان باید از هر سخن و اقدامی که به وحدت و برادری میان آنان آسیب می رساند، پرهیز کنند و تنها در این صورت است که رحمت و نصرت الهی شامل حال مسلمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تکفیری ها در خدمت به اربابان امپریالیست و صهیونیست خود به دنبال مال اندوزی هستند، افزود: باید دست در دست هم داده و ذهنیت آنان را از بلاد اسلامی پاکسازی کنیم و دعای مشترکمان باید این باشد که خدا همه عاملانی را که موجب خونریزی در جوامع اسلامی هستند، نابود کند.

صلاح الدین اوزگوندوز با اشاره به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در انتخاب هفته وحدت و نقش آن در خنثی کردن توطئه ایجاد تفرقه میان مسلمانان، افزود: مسلمانان با اتحاد و وحدت می توانند دل پیامبر اکرم (ص) را به دست آورند و عزت خود را دریابند.

خاورم ** 2010** 230**1545
کد N63299

وبگردی