آفتاب

مدیر تارنمای خبری ترکیه : شروط آمریکا برای ایران غیر منطقی است

مدیر تارنمای خبری ترکیه : شروط آمریکا برای ایران غیر منطقی است

آنکارا - ایرنا - ˈضیاء ترک یلمازˈ مدیر تارنمای راست خبر ترکیه ، شروط آمریکا برای ایران به منظور شرکت در نشست ژنو دو را غیر منطقی ارزیابی کرد و گفت : اگر ایران در نشست ژنو دو شرکت نکند، هیچ مسئولیتی در قبال تعهدات و توافقات این نشست نخواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، ترک یلماز با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری کنفرانس ژنو دو در سوییس افزود : در کنفرانس ژنو ، دو طرف حضور خواهند داشت، یک طرف حامیان مخالفان سوری و طرف دیگر نیز حامیان دولت ˈ بشار اسدˈ ، نظام سلطه گر بین الملل به رهبری آمریکا در صف حامیان مخالفان سوریه قرار دارد.

کشورهای حامی مخالفان سوریه نیز در صف آمریکا و در مقابل دولت سوریه قرار خواهند گرفت.

وی با عنوان اینکه عدم حضور ایران در این نشست به سود مخالفان سوری خواهد بود ، افزود : نقش ایران در سوریه از نقش روسیه هم مهم تر و پررنگ تر است.

او در ادامه گفت : آمریکا با شرکت ایران در این نشست موافق است چرا که به خوبی می داند در صورت عدم حضور ایران در ژنو این کشور هیچ مسوولیتی در قبال توافقات ژنو 2 نخواهد داشت، به همین خاطر در آینده نیز نمی تواند هیچ فشاری به این کشور وارد آورد.

مدیر تارنمای راست خبر ترکیه در باره تاخیر در عدم دعوت از ایران به نشست ژنو دو اظهارداشت : آمریکا علاقه مند به نشستن بر سر میز مذاکره با ایران است اما قصد ندارد با کشوری که نظام سلطه بین الملل را نپذیرفته و این نظام را قبول ندارد بر سر میز مذاکره بنشیند.

این به معنی آن است که آمریکا از ایران می خواهد که ابتدا نظام سلطه را به رسمیت بشناسد ، برتری آمریکا را بپذیرد و پس از آن با ایران به مذاکره بپردازد، اما ایران همانگونه که در جریان مذاکرات با گروه 1+5 تاکید کرد ، برای منافع و مصالح نظام جمهوری اسلامی با آمریکا مذاکره می کند.

او تصریح کرد : آمریکا با تاخیر در ارسال دعوت نامه برای ایران، قصد امتیاز گرفتن از این کشور را دارد. واشنگتن همانگونه که در مذاکرات هسته ای مستقیما با تهران به گفت وگو پرداخت و در مساله سوریه نیز قصد مذاکره مستقیم با ایران را دارد.

خاورم ** 230** 3404
کد N62965

وبگردی