آفتاب

رییس جمهوری پاکستان: پیروی از سیرت پیامبر اسلام باعث وحدت میان مسلمانان می شود

رییس جمهوری پاکستان: پیروی از سیرت پیامبر اسلام باعث وحدت میان مسلمانان می شود

اسلام آباد - ایرنا - ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری پاکستان امروز سه شنبه گفت: پیروی از سیرت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) همیشه برای مسلمانان پیام وحدت و یکپارچگی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، ممنون حسین امروز بمناسبت 12 ربیع الاول (میلاد پیامبر گرامی اسلام به روایت اهل تسنن) خطاب به شرکت کنندگان در ˈهمایش ملی سیرت نبویˈ در اسلام آباد تاکید کرد: حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم هرگز از افراط گرایی در امور دینی حمایت نکرده و ایشان پیام آور اعتدال و دوری از تندروی و افراط گرایی میان مسلمانان بودند.

وی خاطر نشان کرد: توجه و عمل به سیرت طیبه پیامبر مکرم اسلام (ص) برای امت اسلامی هماهنگی و وحدت را درپی خواهد داشت.

رییس جمهوری پاکستان گفت: حضرت محمد (ص) همواره مردم را به بردباری و صبر دعوت کردند و آنان می خواستند که حتی در رفتار و مقابله با دشمنان از خشونت پرهیز شود.

وی تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام در تمام عمر پاکشان، الگوی کامل زندگی و چراغ هدایت برای انسان ها بودند و امروز مسلمانان و تمام بشریت با پیروی از آموزه های حضرت محمد (ص) در تمام مراحل زندگی خود موفق خواهند بود.

ˈپیر امین الحسناتˈ وزیر مشاور امور مذهبی پاکستان نیز در همایش ملی سیرت نبوی گفت: اهداف برگزاری این همایش تلاشی برای بافتن راهکار برای بمنظور برون رفت از مشکلات موجود در پرتو آموزه های پیامبر مکرم اسلام (ص) است.

علامه ˈمحمد امین شهیدیˈ معاون دبیر کل حزب ˈمجلس وحدت مسلمینˈ وابسته به شیعیان پاکستان (MWM) نیز طی سخنرانی در این همایش تاکید کرد: علمای روحانی میان فرق مذهبی در پاکستان باید مسوولیت خود را در راستای تقویت وحدت و هماهنگی میان مردم بدرستی انجام دهند.

وی افزود: عنوان اصلی همایش امروز سیرت نبوی؛ استفاده مسوولانه از وضعیت حاضر و منابع در پرتو آموزه های اسلامی حضرت محمد مصطفی (ص) است.

مفتی ˈمنیب الرحمانˈ رییس کمیته ملی رویت هلال پاکستان نیز گفت: امت اسلامی بویژه دولت و مردم پاکستان باید برای کسب عزت و افتخار وجدان بیدار داشته و در رفع مشکلات اصلی خود کوشش کنند.

میلیونها پاکستانی امروز بمنظور استقبال از ایام جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز 12 ربیع الاول ؛ جشن های گسترده مردمی در مناطق مختلف و شهرهای سراسر این کشور را برپا کردند.

رهبران مذهبی پاکستان از هواداران خود خواستند تا با بازتاب وحدت و برادری، ضمن اجرای اعمال دینی و سنتی به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) با اتحاد و یکپارچگی وحدت مسلمانان در برابر عناصر ضد اسلامی و دشمن مسلمانان را به نمایش گذارند.

رهبران گروههای شیعه و سنی خواستار وحدت بیشتر و همچنین رسیدگی به امور دینی و اقتصادی خانواده های پاکستانی شدند.

آساق /1095 ** 1514
کد N60258

وبگردی