آفتاب
از سوی پنتاگون صورت گرفت؛

افشای آزمایش نخستین موشک مافوق صوت چین

افشای آزمایش نخستین موشک مافوق صوت چین

افشای آزمایش نخستین موشک مافوق صوت چین، کشته و زخمی شدن 21 نفر بر اثر انفجار در سیچوان و هشدار چین به رفتارهای تحریک آمیز ژاپن از جمله خبرهای مرتبط با چین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ جفری پول سخنگوی پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد چین نخستین موشک مافوق صوت خود موسوم به موشک WU-14 را که قادر به نفوذ به سیستم دفاع موشکی آمریکا و حمل کلاهک‌ های هسته‌ ای است، 9 ژانویه (19 دی) آزمایش کرد.

خبر دیگر اینکه تلویزیون مرکزی چین از کشته شدن 14 نفر و زخمی شدن هفت فرد دیگر بر اثر انفجار مرگبار در منطقه لائوشان در استان سیچوان در جنوب غرب چین خبر داد.

تحقیقات درباره علت این انفجار آغاز شده اما احتمال می رود که انباشت مواد محترقه در آستانه سال نو چین دلیل اصلی این انفجار است.

همچنین همزمان با افزایش تنش ها میان چین و ژاپن "خوا چون اینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین از آمادگی کشورش برای دادن پاسخ قاطعانه به رفتارهای تحریک آمیز ژاپن در جزایر دیائویو خبر داد و تاکید کرد که توکیو باید مسئولیت پیامدهای ناشی از این اقدامات را برعهده بگیرد.

رسانه ها همچنین از ورود سه فروند کشتی دولتی چین به آبهای برون ساحلی جزایر تحت کنترل ژاپن موسوم به سواحل جزایر سنکاکو در روزهای اخیر در دریای چین شرقی خبر دادند که چینی ها از آن به عنوان جزایر دیایوئو یاد می کنند.
 

کد N60022

وبگردی