آفتاب

کلیچکو خواستار اعمال تحریم علیه دولت اوکراین شد

کلیچکو خواستار اعمال تحریم علیه دولت اوکراین شد

یک رهبر اپوزیسیون اوکراین از اتحادیه اروپا خواست به دلیل اعمال خشونت علیه اعتراضات ضد دولتی در این کشور، "ویکتور یانکوویچ" رئیس جمهور را تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "ویتالی کلیچکو" از رهبران اپوزیسیون اوکراین در مقاله ای که برای روزنامه بیلد نوشته از اتحادیه اروپا و جامعه جهانی خواست به خاطر خشونت های اعمال شده توسط دولت اوکراین علیه مخالفان، تحریم های شدیدی را علیه دولت "ویکتور یانوکوویچ" اعمال کنند.

به نوشته وی، تنها تماشای تحولات اوکراین از دور و محکوم کردن خشونت ها کافی نیست. مردم اوکراین نیازمند اقدام عملی جامعه جهانی در مقابل یانوکوویچ و دولت فاسد وی هستند.

این رهبر اپوزیسیون اوکراین پیشنهاد داد جامعه جهانی برای این کار می تواند از بلوکه کردن حساب های خارجی شخص یانوکوویچ شروع کند. کلیچکو تاکید کرد اگر برای این کار به سند و مدرک نیاز است، خشونت های اخیر نیروهای امنیتی اوکراین علیه معترضان سندی واضح و غیرقابل انکار است.

گفتنی است در جریان خشونت های اخیر در اوکراین شب شنبه "یوری لوزنکو" وزیر کشور پیشین این کشور در درگیری با نیروهای پلیس از ناحیه سر مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.  

کد N57585

وبگردی