آفتاب

وزیر خارجه پیشین ترکیه: مواضع دولت آنکارا در قبال دمشق اشتباه است

وزیر خارجه پیشین ترکیه: مواضع دولت آنکارا در قبال دمشق اشتباه است

آنکارا - ایرنا - ˈیاشار یاکیشˈ وزیر خارجه پیشین ترکیه گفت: آنکارا با اجرای سیاست حذف ˈبشار اسدˈ از قدرت در سوریه، سیاست اشتباهی را دنبال می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈخبرلرˈ ، وزیر خارجه پیشین ترکیه این مطلب را در یک کنفرانس بین المللی در شهر ˈآنتالیاˈ در جنوب این کشور عنوان کرد.

وی در این سخنرانی با تاکید بر اینکه اصرار بر رفتن بشار اسد اشتباه بزرگی در سیاست خارجی ترکیه است ، اضافه کرد: ادامه این سیاست ترکیه را در منطقه منزوی تر خواهد کرد.

یاشار یاکیش که از اعضای حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ به رهبری ˈرجب طیب اردوغانˈ است، از سیاستهای آنکارا در قبال سوریه انتقاد کرد و افزود: حزب عدالت و توسعه تمام گامهای آتی خود در قبال سوریه را بر اساس رفتن بشار اسد از راس قدرت بنیان نهاده و پیروی از چنین سیاستی به معنای گذاشتن تمام ˈتخم مرغها در یک سبد استˈ و این یک اشتباه بزرگ در سیاست خارجی محسوب می شود .

وی اضافه کرد: سوریه در شرایط کنونی در مذاکرات با آمریکا پیشرفت هایی داشته است و این امر قدرت اسد را افزایش داده است .

یاکیش گفت: دمشق در چنین شرایطی از دشمن برای آمریکا، به دولتی تبدیل شد که با آن نشستن بر سر میز مذاکره را بدست آورده است.

دولت ترکیه به همراه عربستان و قطر در جریان بحران سوریه ، کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده ای در اختیار تروریستهای تکفیری قرار دادند.

خاورم ** 2010* 230**1651
کد N57227

وبگردی