آفتاب

انتخاب مجموعه‌ی جهانی پاسارگاد به‌عنوان پایلوت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد

انتخاب مجموعه‌ی جهانی پاسارگاد به‌عنوان پایلوت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد گفت: مجموعه‌ی میراث جهانی پاسارگاد به‌عنوان پایلوت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد انتخاب شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «محمد نصیری‌حقیقت» با اشاره به برگزاری نخستین نشست ملی اعضای شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه‌ی میراث‌ فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در شهرستان پاسارگاد، گفت: در این نشست مجموعه‌ی جهانی پاسارگاد، به‌عنوان پایلوت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد کشور، در این حوزه، انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: این انتخاب با هدف توسعه‌ی گردشگری و جذب مشارکت‌های مردمی و آموزش جوامع محلی و دستگاه‌های ذینفع آثار جهانی کل کشور انجام شده است.

نصیری‌حقیقت گفت: این نشست با هدف توسعه‌ی گردشگری با تکیه بر آموزش جوامع محلی و جذب مشارکت‌های مردمی و دستگاه‌های متولی در مرکز مطالعات مجموعه‌ی میراث جهانی پاسارگاد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست، پتانسیل‌ها و تهدیدهای موجود در منطقه، بررسی و راهکارهای علمی و عملی توسعه‌ی گردشگری، حفظ و احیاء مواریث فرهنگی ارائه شد و تحلیل وضع موجود منطقه در راستای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی هدفمند چشم‌اندازها در دستور کار قرار گرفت.

نصیری‌حقیقت خاطرنشان کرد: در این جلسه روش‌های ارتقاء سطح آگاهی و بینش مردم و سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و آموزش مناسب برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار منطقه مطرح و مطالعه و بررسی نحوه‌ی عملیاتی شدن این مهم برای تصمیم‌گیری نهایی در نشست آتی، در دستور کار اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N56730

وبگردی