آفتاب

هیات دولت لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور را تصویب کرد

هیات دولت لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور را تصویب کرد

تهران- ایرنا- هیات دولت در جلسه عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور را تصویب کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در ابتدای این جلسه سازمان فضایی جمهوری اسلامی ایران گزارشی درباره پرتاب کاوشگر پژوهش به فضا ارایه کرد و در ادامه نیز لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور و آیین نامه اجرایی ماده (14) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به تصویب رسید.

بر اساس این آیین نامه، برای ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از تجهیزات و مجموعه های با مصرف انرژی و آلودگی زیست محیطی کمتر، مشوق های مالی در نظر گرفته می شود. تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز هیات وزیران بود.

به موجب این مصوبه، برای توسعه گردشگری داخلی و هماهنگی در ارایه خدمات مناسب و مطلوب برای رفاه حال مسافران و گردشگران، ستاد هماهنگی خدمات سفر در هر استان تشکیل می شود.

همچنین در این جلسه، برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی ناشی از افزایش نرخ ارز در سال های اخیر و رکود اقتصادی، آیین نامه نحوه وصول مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول موسسات اعتباری اصلاح شد.

**1488** 2023
کد N55958

وبگردی