آفتاب

اتهام 10 افسر نیروی هوایی آمریکا در پرونده مواد مخدر

اتهام 10 افسر نیروی هوایی آمریکا در پرونده مواد مخدر

تحقیقات نیروی هوایی ‌آمریکا درباره اتهام استفاده از مواد مخدر در رده‌هایی مختلف نظامی هم‌اکنون به 10 افسر در شش پایگاه در انگلیس و آمریکا گسترش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی آمریکا روز جمعه و یک روز پس از افشای این پرونده اعلام کرد که 10 افسر نیروی هوایی آمریکا در حال بازجویی به خاطر داشتن مواد مخدر غیرقانونی هستند.

سرهنگ برت آشوورث، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت که 9 ستوان و یک کاپیتان در شش پایگاه در آمریکا و انگلیس در این بازجویی‌ها حضور دارند.

وی افزود، این بازجویی با دو تن از افسران در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا آغاز شد و بر مبنای داشتن مواد مخدر غیرقانونی در سایر پایگاه‌ها این بازجویی و تحقیقات گسترش یافت. پایگاه هوایی ادواردز دومین پایگاه نیروی هوایی آمریکا و مرکز آزمایش هواپیماها و تسلیحات جدید است.

در جریان این تحقیقات، افسران در پایگاه‌های نیروی هوایی مالم‌استورم، واندربرگ، اف.ای.وارن و شریور در آمریکا و پایگاه نیروی هوایی ارتش سلطنتی انگلیس به نام لیکن‌هیث مورد بازجویی قرار گرفتند.

اخبار مربوط به تحقیقات روز پنجشنبه پس از آن مطرح شد که نیروی هوایی آمریکا مجوز امنیتی دو تن از افسران بخش پرتاب موشک را به اتهام داشتن مواد مخدر غیرقانونی در پایگاه نیروی هوایی مالم‌استروم در مونتانا به حالت تعلیق درآورد. این پایگاه یکی از سه پایگاه مسئول نگه‌داری 420 فروند موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای مسلح به کلاهک اتمی در آمریکا محسوب می‌شود.

اقدام صورت گرفته از سوی نیروی هوایی آمریکا پس از آن انجام شد که چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در پایگاه موشکی اف.ای.وارن در ایالت وایومینگ بود.

انتهای پیام

کد N52918

وبگردی