آفتاب

اسپانیا شهرک‌سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

اسپانیا شهرک‌سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه اسپانیا تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر احداث 1800 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، وزارت خارجه اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر احداث 1800 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی و کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این شهرک‌سازی‌ها به منزله تهدیدی علیه مذاکرات صلح میان مسوولان فلسطینی و اسرائیلی به شمار می‌آید و آن را با شکست مواجه می‌کند.

وزارت خارجه اسپانیا در این بیانیه تصریح کرد که شهرک‌های یهودی نشین در اراضی فلسطینی اقدامی غیرقانونی است و با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی بر سر راه تحقق صلح و راهکار تشکیل دو کشور مانع ایجاد می‌کند.

به موجب بیانیه فوق اسپانیا از تمام تلاش‌های بین‌المللی در راستای حمایت از تحقق صلح و موفقیت آمیز بودن مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام حمایت کرد.

وزارت خارجه اسپانیا همچنین تاکید کرد: مادرید از پیشنهاد جان کری، وزیر خارجه آمریکا در راستای تحقق صلح و تدوین چارچوب مشخصی برای ادامه مذاکرات حمایت می کند.

انتهای پیام

کد N52348

وبگردی