آفتاب

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان: اصولگرایان معتدل مانع تندروی این جریان شوند

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان: اصولگرایان معتدل مانع تندروی این جریان شوند

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: عناصر اعتدالگرای جریان اصولگرایی مثل آقای لاریجانی می‌توانند تندروهای جریان اصولگرا را به سمت اعتدالگرایی سوق دهد.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که اصولگرایان در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری شکست خورده‌اند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برخی عناصر تندرو در مجلس با برخوردهای تقابلی با دولت به دنبال انتقام‌گیری از آن شکست بزرگ هستند.

وی در ادامه افزود: این عناصر احساس می‌کردند شرایط به نفع آن‌ها پیش می‌رود که با یک «نه» بزرگ از سوی ملت مواجه شدند، بنابراین به دنبال چوب لای چرخ گذاشتن دولت هستند.

این فعال سیاسی با بیان این که این رویه مجلس در سوال از وزرا در این مقطع زمانی در تاریخ مجلس نادر بوده است، خاطرنشان کرد: حالت طبیعی سوال پرسیدن از وزرا بعد از شش ماه فعالیت وزراست. زیرا باید در این مدت وزرا با فضای عملکردی خود آشنا شوند تا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند. اعمال این حق در این شرایط به نوعی برخورد مجلس با دولت یازدهم است.

محتشمی همچنین با اشاره به این که برخی از عناصر مجلس نهم با تقابل با دولت زمینه چالش را در جامعه فراهم می‌کنند، تاکید کرد: با این عملکرد آحاد مردم متوجه می‌شوند که مجلس در جهت اصلاح امور با دولت یازدهم همراهی ندارد.

به گفته وی ادامه این روند با پاسخ «نه» بزرگتری به اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم همراه خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با بیان این که اصولگرایان باید از تندروی دست برداشته و به اعتدالگرایی روی آورند،‌خاطرنشان کرد: با این وجود عناصر تندروی مجلس راضی به کوتاه آمدن نیستند و به دنبال ناموفق جلوه دادن دولت هستند. در واقع آنان هنوز متوجه نشده‌اند که مردم ایران به ادبیات اصلاح طلبی که ریشه در اعتدال‌گرایی دارد، رای داده‌اند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان این که اصولگرایان در خلق چالش‌های اخیر کشور نقش بسزایی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات دوره دهم مجلس به جریان تندرو رای نمی‌دهند. تندروها هم باید خود با جریان این اعتدالگرایی تطبیق دهند.

وی در پایان افزود: جریان اصولگرا باید با دولت و جریان اعتدال‌گرایی همراهی داشته باشد و نقدهای خود را منصفانه و محترمانه مطرح کند.

انتهای پیام

کد N51976

وبگردی