آفتاب

مصدومیت مرکل نشست سران اتحادیه اروپا را لغو کرد

مصدومیت مرکل نشست سران اتحادیه اروپا را لغو کرد

برلین- ایرنا- نشست سران اتحادیه اروپایی که بر اساس برنامه از قبل اعلام شده قرار بود در روزهای 13و14فوریه در بروکسل برگزار شود به زمان دیگری موکول شد و گفته می شود مصدومیت صدراعظم آلمان از مهمترین دلایل این تصمیم بوده است.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا به نقل ازخبرگزاری آلمان (د.پ.آ) از بروکسل، محافل نزدیک به هرمان فون رمپوی رییس اتحادیه اروپا خبر لغو نشست سران این اتحادیه در روزهای 13 و 14 فوریه را تایید کرده اند.

این گزارش می افزاید: هرچند دیپلمات های اروپایی معتقدند لغو نشست سران اتحادیه اروپایی در ماه فوریه که قرار بود درمورد سیاست های اقتصادی اروپا درسال 2014 تصمیم گیری کند به مصدومیت آنگلا مرکل مربوط نیست اما ناظران سیاسی در برلین، این موضوع را رد کرده ومعتقدند به خاطر اهمیت دیدگاه های مرکل در نشست های دوره ای سران اروپایی، لغو نشست سران اتحادیه درماه فوریه با مصدومیت صدراعظم و خانه نشینی حداقل سه هفته ای وی بی ارتباط نیست.

براساس اعلام غیررسمی مقام های اتحادیه اروپایی، بدین ترتیب نشست بعدی سران این اتحادیه در20 و 21 ماه مارس و حدود سه ماه بعد خواهد بود.

براساس اعلام پزشکان معالج مرکل، بهبودی کامل صدراعظم آلمان ممکن است بین 4 تا 6 هفته به طول انجامد و برای مصدومیت وی چاره ای جز استراحت مطلق در منزل نیست.

درهمین رابطه هفته نامه اشپیگل نیز از برهم خوردن همه برنامه های دولت آلمان بعد از مصدومیت مرکل خبر داده و می نویسد: سفر رسمی مرکل به لهستان که قرار بود روز چهارشنبه 8 ژانویه برگزار شود و همچنین دیدار صداعظم آلمان با نخست وزیر جدید لوکزامبورگ که قرار بود روز پنجشنبه 9 ژانویه در برلین انجام شود ازجمله برنامه هایی است که لغو شده است.

اشتفن زایبرت نیز تاکید کرده که مرکل تمام فعالیت های اداری خود را در منزل انجام خواهد داد زیرا ناچار است سه هفته کامل در منزل به صورت کامل استراحت کرده و هیچ حرکت نکند.

مرکل در آوریل 2011 نیز به خاطر عمل جراحی زانو مجبور شده بود برای چندین روز با استفاده ازعصا حرکت کرده و به انجام امور اداری بپردازد.

صدراعظم آلمان درحالی مجبور به استراحت چندین هفته ای در منزل شده که تنها یک ماه پس از تشکیل ائتلاف دولتی دراین کشور، اولین اختلاف عمیق بین احزاب حاکم دموکرات و سوسیال مسیحی و حزب ائتلافی سوسیال دموکرات ها به رهبری زیگمار گابریل مشهود شده است.

اختلاف بر سرموضوع سوء استفاده از کمک های رفاهی دولت برای مهاجرانی که از رومانی و بلغارستان به این کشور وارد می شوندˈ در حالی به موضوع اصلی اختلاف بین احزاب ائتلافی دولت تبدیل شده که همه انتظار دارند مرکل با مدیریت خود اختلافات و تنش ها را از بین ببرد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان براثرحادثه ای که درتعطیلات کریسمس هنگام ورزش اسکی در کوه های آلپ برای وی رخ داد از ناحیه لگن مصدوم شد.

اروپام** 2051** 1701 ** 1064
کد N46438

وبگردی