آفتاب

نخست وزیر سابق رومانی دوباره به زندان رفت

نخست وزیر سابق رومانی دوباره به زندان رفت

نخست وزیر سابق رومانی به جرم دریافت رشوه چند صد هزار دلاری برای انتصاب یک خانم تاجر در یک سمت ارشد دولتی به چهار سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آدریان ناستاسه 63 ساله نخست وزیر سابق رومانی برای دریافت رشوه 630 هزار یورویی (858 هزار دلاری) از ایرنا جیانو، پیمانکار ساختمانی به منظور انتصاب وی در سمت ریاست نهاد امور عمومی گناهکار شناخته شد.

دادستان‌ها گفتند، جیانو بین سال‌های 2002 و 2004 میلادی هزینه ولخرجی‌های ناستاسه و همسرش دانیلا در چین را تامین کرده است.

در جلسه دادگاه اعلام شد، چندین کانتینر برای انتقال این وسایل از جمله مبلمان مجلل، مجسمه‌های ساخته شده از جنس برنز و حتی میوه‌ و سبزیجات پلاستیکی لازم بود. جیانو همچنین هزینه بازسازی دو ویلای ناستاسه را نیز تقبل کرده بود.

ناستاسه، نخست وزیر سابق حزب سوسیال دموکرات است که از سال 2000 تا 2004 میلادی ریاست دولت را به عهده داشت. وی همچنین به دلیل تهدید کنسول سابق رومانی در هنگ کنگ که این ولخرجی در خرید را برنامه ریزی کرده بود، گناهکار شناخته شد.

دادستان‌ها گفتند، وی تهدید کرده بود اقدامات مبنی بر اینکه این دیپلمات مامور تحت پوشش سرویس اطلاعات است را افشا می‌کند.

ناستاسه در این دادگاه که 10 ماه پس از آزادی‌اش از دوره حبس قبلی برگزار شد، حاضر نشد. با این حال وی روز دوشنبه خودش را تسلیم پلیس کرده و فورا با دستبند به زندان "راهووا" منتقل شده است. وی پیش از زندانی شدن به خبرنگاران گفت: این حکم به شدت ناعادلانه، مزخرف و یک انتقام کثیف است.

سخنگوی زندان گفت: ناستاسه زندانی شده و به مدت 21 روز طبق قانون در قرنطینه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N45333

وبگردی