آفتاب

درآمد هنگفت تونی بلر به 13 میلیون پوند رسید

درآمد هنگفت تونی بلر به 13 میلیون پوند رسید

درآمد تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس از شرکت‌های تجاری‌اش با افزایش چشمگیر سود در سال 2013 به 13 میلیون پوند رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، حساب‌های جدید باز شده در آژانس اجرایی کارخانجات انگلیس نشان می‌دهند که یکی از سرمایه‌گذاری‌های شبکه پیچیده نهادهای مالی تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس با افزایش 50 درصدی سود همراه بود و به دو میلیون پوند نزدیک شده است.

بلر از زمان خروجش از صحنه سیاست در سال 2007، از طریق تجارت‌های مختلف، میلیون‌ها پوند به دست آورده است. بلر تاکید کرده است که هدفش از این اقدامات تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند نیست، بلکه از درآمد خود در پروژه‌های بشردوستانه و خیریه استفاده می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که تونی بلر به یکی از گران قیمت‌ترین سخنرانان عمومی در جهان تبدیل شده که با جت خصوصی‌اش پرواز می‌کند. بلر همچنین یک خانه چند میلیون پوندی در لندن دارد.

شرکت‌های ویندراش (Windrush ) و فایرراش (Firerush) که متعلق به بلر هستند، در یک سال گذشته افزایش قابل توجهی را در سود خود تجربه کردند.

این در حالی است که دفتر تونی بلر در واکنش به این آمارها اعلام کرد که بلر مالیات شرکت‌های خود را کامل پرداخت می‌کند.

یکی دیگر از پر درآمدترین کارهای بلر، مشاوره دادن به دولت قزاقستان است. با توجه به اینکه سازمان عفو بین‌الملل، قزاقستان را به دلیل سابقه سیاهش در زمینه حقوق بشر سرزنش می‌کند، بلر نیز برای همکاری با این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N43644

وبگردی