آفتاب

آمریکا پیشنهاد فروش تسلیحات به پاکستان را نپذیرفت

آمریکا پیشنهاد فروش تسلیحات به پاکستان را نپذیرفت

یک کارخانه اسلحه‌سازی در آمریکا پیشنهاد عقد قرارداد 15 میلیون دلاری با پاکستان را رد کرد و نگرانی خود درباره استفاده احتمالی از این تسلیحات علیه واشنگتن را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک دیویس، مدیر فروش کارخانهDeseot Tech گفت که این کمپانی قرار بود قراردادی با پاکستان در مورد فروش سلاح منعقد کند، اما بنا بر نگرانی‌های دولت واشنگتن و ناآرامی‌های پاکستان و نگرانی‌ از درگیری قومی این طرح لغو شد.

به گفته وی، رد این پیشنهاد مشکل بود چرا که مبلغ قابل توجهی پول در میان بود. با این حال این مقام تاکید کرد که فروش این سلاح‌ها به دولت اسلام‌آباد قانونی است.

مدیر فروش این کمپانی افزود: ما نمی‌دانیم که آیا این سلاح‌ها به دست افراد نادرست می‌افتد یا خیر اما به دلیل ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در پاکستان بهتر دیدیم تا این قرارداد را اجرا نکنیم.

این مقام مسئول گفت: فروش تسلیحات به متحدان آمریکا نظیر پاکستان مساله جدیدی نیست اما بغرنج و پیچیده است به ویژه در کشوری که القاعده حضور دارد. آمریکا اغلب از سوی القاعده، طالبان و حامیان پاکستانی آن‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N43111

وبگردی