آفتاب

۱۰ هزار کانون فرهنگی - تبلیغی در کشور فعال هستند

۱۰ هزار کانون فرهنگی - تبلیغی در کشور فعال هستند

معاون اداره کل تشکل‌های دینی معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت۱۰ هزار کانون فرهنگی، تبلیغی و انجمن اسلامی و شناسایی ۸۰ هزار هیات مذهبی فعال در کشور خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسام سیروس با اعلام این خبر گفت: اطلاعات تمامی این تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی در مراحل مختلف و با زمانبندی مشخص در بانک اطلاعاتی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از تکمیل و راه اندازی بانک اطلاعات این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: طراحی بانک اطلاعات تشکل‌های دینی کشور از دو سال گذشته آغاز شده است. با پایان یافتن مراحل نرم افزاری، این بانک به زودی با همکاری دفتر انفورماتیک و معاونت اداری مالی سازمان تبلیغات اسلامی تکمیل و راه اندازی می‌شود.

معاون اداره کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با راه اندازی این سامانه، اطلاعات تمامی تشکل‌های دینی شامل هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی که در سراسر کشور در امر توسعه و ترویج فرهنگ دینی فعال هستند، به صورت جامع دسته بندی می‌شود.

سیروس اظهار کرد: در مراحل بعدی تکمیل این سامانه، اطلاعات اقشار اثرگذار در حوزه فرهنگ دینی همچون مداحان اهل بیت و شاعران آیینی جمع آوری و ارائه می‌شود.

معاون اداره کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تکمیل اطلس فرهنگی استان‌ها از دیگر اقدامات اداره کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی است. دریافت و طبقه بندی اطلاعات لازم برای تکمیل این اطلس از ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها و دیگر مراکز فرهنگی آغاز شده است.

سیروس، بر تقویت و احیاء انجمن‌های اسلامی به دلیل ضرورت انجام فعالیت‌های دینی در ادارات، کارخانجات، محلات و اصناف تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تشکیل شورای عالی کانون‌های فرهنگی تبلیغی و تخصصی کردن فعالیت‌های این مراکز در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N41016

وبگردی