آفتاب

چرا قرائتی سمنانی‌ها را فرهنگی خواند؟

چرا قرائتی سمنانی‌ها را فرهنگی خواند؟

نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‏‌ها باید با تلاش خود، به قیمت‎گذاری منطقی موقوفات در استان سمنان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علیرضا خسروی همزمان با هفته وقف، اظهارکرد: مردم استان سمنان ، مردمی فرهنگی هستند.

وی در این خصوص به خاطره‌ای از سفر محسن قرائتی، مبلغ برجسته کشورمان به سمنان اشاره کرد و گفت: زمانی که رئیس ستاد اقامه نماز کشور به شهر سمنان سفر کرد، یک نفر از حجت‏ الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پرسید که آیا مردم سمنان فرهنگی هستند و او جوابی نداد؛ بعد از چند دقیقه، فرد دیگری سندی به رئیس ستاد اقامه نماز کشور نشان داد که مشخص می‏‌کرد 100 سال قبل، یک سمنانی زمینی را برای تشکیل کلاس‎های آموزش قرآن وقف کرده بود.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی افزود: همین مسئله باعث شد تا قرائتی، مردمی که از جلسه رفته بودند، را جمع و اعلام کرد که «من گواهی می‎دهم که مردم شما فرهنگی هستند».

خسروی بیان داشت: این افتخاری برای مردم سمنان محسوب می‏‌شود که از زمان‎های قدیم، سنت حسنه وقف را انجام می‎دادند و در این زمینه، سابقه خوبی دارند.

وی بیان کرد: تنوع امور وقف در استان سمنان بسیار زیاد است؛ از بین اماکنی که صرف فعالیت‏‌های وقف شده است، می‎توان به زمین‎های زراعی، ‎ کشاورزی، عمده زمین‎های بازار، آبی که برای زمین‎های کشاورزی بسیار حائز اهمیت بود و ... اشاره کرد.

عضو فراکسیون وقف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف با ورود به حوزه اقتصادی می‎تواند مشکلات کشور را مرتفع کند، اظهار داشت: تنوع وقف به نسبت به زمان‎های قدیم بسیار فرق کرده است.

خسروی گفت: در گذشته، پول و مکانی وقف مسائلی مثل عزاداری، دستگیری از مستمندان و ... می‎شد، اما امروز شاید بتوان از درآمدهای اوقاف به دانشجویانی که برای ادامه تحصیل نیاز به کمک مالی دارند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان سرمایه کشور هستند و می‎توانند بعد از درس خواندن، برای خدمت به کشورشان آماده شوند.

انتهای پیام

کد N40084

وبگردی